مجله سایت

مجله سایت

مجله سایت

مجله سایت

طراحی سایت و سئو

۳ مطلب در آذر ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یکی از عناصر ضروری استراتژی بازاریابی دیجیتال است. یک استراتژی سئو قوی به برندها کمک می کند تا آگاهی خود را ایجاد کنند، بنابراین کارشناسان در این زمینه همیشه مورد تقاضا هستند.

از آنجایی که SEO لزوماً مهارتی نیست که برای آن به دانشگاه بروید، چگونه می توانید آن را یاد بگیرید؟ خبر خوب این است که دوره‌های سئو زیادی وجود دارد که کارشناسان ساختار مناسبی دارند تا شما را از مبتدی بی‌معنا به متخصص ماهر تبدیل کنند. در حالی که بسیاری از این دوره ها پولی هستند، برخی از آنها هیچ هزینه ای ندارند و برای مبتدیان سئو که به دنبال کسب مهارت های جدید هستند عالی هستند.

در این پست، بهترین دوره های آموزش سئو رایگان برای سال 2024 را گردآوری کرده ایم:

چرا باید در آموزش سئو شرکت کنم؟

کدام مدارس بهترین آموزش رایگان سئو را ارائه می دهند؟
آموزش رایگان سئو: سوالات متداول
مراحل بعدی
قبل از اینکه دوره ها را با جزئیات بررسی کنیم، ابتدا به این فکر می کنیم که چرا باید آموزش SEO را انجام دهید.

1. چرا باید در آموزش سئو شرکت کنم؟

سئو یک هنر و علم است که عناصر زیادی دارد. این امر مستلزم آن است که متخصصان سئو تحقیقات کلمات کلیدی را درک کنند، بدانند چگونه صفحات نتایج موتورهای جستجو را تجزیه و تحلیل کنند، و غرایز خوبی (برگرفته از تجربه) در مورد اینکه کدام کلمات کلیدی شانس انجام خوب را دارند، داشته باشند.

این تکنیک ها استعدادهایی نیستند که به صورت شهودی به وجود بیایند، بنابراین باید آنها را یاد بگیرید. و با الگوریتم همیشه در حال تغییر موتورهای جستجو، شما هرگز از یادگیری بهترین شیوه های سئو دست نمی کشید.

2. کدام مدارس بهترین آموزش رایگان سئو را ارائه می دهند؟

بسیاری از دوره های آموزشی رایگان سئو امروزه در اینترنت در دسترس هستند، اما همه آنها یکسان نیستند. ما نمی‌خواهیم شما ساعت‌ها را برای شرکت در دوره‌ای تلف کنید که تفاوتی ایجاد نمی‌کند، بنابراین در اینجا گردآوری بهترین دوره‌های رایگان سئو را مشاهده می‌کنید. چه مبتدی یا متخصص باشید، یکی برای شما طراحی شده است.

آموزش سئو حرفه ای

1. دوره بازاریابی دیجیتال برای مبتدیان با CareerFoundry

دوره بازاریابی دیجیتال برای مبتدیان با CareerFoundry در یک نگاه:

ایده آل برای: مبتدیانی که به طور کلی به بازاریابی دیجیتال علاقه دارند
مدت زمان: حدود 15 دقیقه در روز، به مدت 5 روز پخش شود
برای کیست؟
به دنبال دریافت دیدگاهی جامع از صنعت بازاریابی دیجیتال هستید؟ در این دوره، یک نمای کلی از موضوعاتی که متخصصان دیجیتال مارکتینگ روزانه با آن سروکار دارند، از جمله سئو، دریافت خواهید کرد.

چگونه کار می کند؟

شما هر یک از ماژول های دوره را از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد، که به شما یک موضوع کوچک و یک کار برای تکمیل می دهد. در پایان دوره، فرصتی خواهید داشت که دانش خود را در آزمون نهایی به کار ببرید. اگر امتیاز 70٪ یا بیشتر را به دست آورید، برای برنامه کامل بازاریابی دیجیتال تخفیف دریافت خواهید کرد!

چقدر طول می کشد تا کامل شود؟

یک بار در روز در طول پنج روز یک ایمیل دریافت خواهید کرد. هر ایمیل شامل یک کار است که تکمیل آن باید حدود 15 دقیقه طول بکشد.

2. دوره آموزشی SEO با Ahrefs

دوره آموزشی سئو با Ahrefs در یک نگاه:

ایده آل برای: مبتدیان کنجکاو در مورد اصول سئو
مدت زمان: 2 ساعت در 4 ماژول
برای کیست؟
اگر در این زمینه تازه کار هستید و نیاز به شروع سریع دارید، این دوره آموزشی رایگان سئو عالی است. این برای متخصصان پرمشغله بازاریابی و صاحبان مشاغل کوچک که نیاز به آشنایی با دنیای سئو دارند کار می کند.

چگونه کار می کند؟

این آموزش توسط Ahrefs از محتوای ویدئویی تقسیم شده به چهار ماژول برای پوشش بلوک های مختلف سئو استفاده می کند. ویدیوها پر ارزش و مختصر هستند، به طوری که هر دقیقه حساب می شود. مربی نکات عملی را به اشتراک می گذارد که می توانید بلافاصله در استراتژی دیجیتال خود پیاده سازی کنید.

چقدر طول می کشد تا کامل شود؟
دوره آموزشی Ahrefs SEO دو ساعت طول می کشد. این شامل چهار ماژول است که به 14 درس تقسیم شده است.

3. دوره آموزشی SEO توسط Moz

دوره آموزشی SEO توسط Moz در یک نگاه:

ایده آل برای: مبتدیان و حرفه ای های نسبتا
مدت زمان: 7 بخش در حدود 3.5 ساعت
برای کیست؟
این دوره برای مبتدیان و متخصصان سئو طراحی شده است که به برخی از بهترین شیوه ها در این زمینه نیاز دارند.

چگونه کار می کند؟

دوره ویدیویی بر روی تخته سفید ارائه شده است. سرعت آن سریع است، بنابراین دانش قبلی در مورد برخی از شیوه های سئو به شما کمک می کند تا بهتر آن را دنبال کنید.

چقدر طول می کشد تا کامل شود؟

دوره آموزشی Moz حدود 3.5 ساعت طول می کشد، بنابراین می توانید آن را در یک روز انجام دهید یا آن را در چند جلسه پخش کنید.

4. سئو باز شده با نیل پاتل

سئو باز شده با نیل پاتل در یک نگاه:

ایده آل برای: مبتدیان سئو
مدت: 8 درس در 7 هفته
برای کیست؟
این دوره یک دوره آموزشی جامع است که اصول سئو و بازاریابی محتوا را پوشش می دهد. این برای یک مبتدی سئو طراحی شده است که در بازاریابی محتوا نیز تازه کار است.

چگونه کار می کند؟
سئو آنلاک یک دوره آموزشی مبتنی بر ویدئو است. از کاربرگ‌هایی مانند کاربرگ هدف شخصی، نامه‌ای مختصر به خودتان برای متعهد ماندن به دوره، و برگه Taskmaster حاوی وظایف در ماژول‌های مختلف استفاده می‌کند. مربی منابع اضافی را از طریق پیوندهای خارجی فراهم می کند.

چقدر طول می کشد تا کامل شود؟
این دوره به سه مرحله، هفت ماژول و هشت درس تقسیم می شود و تخمین زده می شود که شما آن را در هفت هفته به پایان برسانید.

5. دوره اصولی SEO با گرگ گیفورد

دوره آموزشی بنیادی سئو با گرگ گیفورد در یک نگاه:

ایده آل برای: افراد مبتدی و متوسط
مدت زمان: 31 درس در چهار ساعت
برای کیست؟
این دوره آموزشی برای شما بهترین است اگر مبتدی هستید یا تجربه ای دارید، اما نیاز به تجدید نظر در بهترین شیوه ها دارید.

چگونه کار می کند؟
این دوره ویدئوهای کاربردی را در اختیار شما قرار می دهد. مربی همچنین منابع اضافی را برای ارائه دیدگاه عمیق از هر موضوع فراهم می کند. آزمون هایی وجود دارد که دانش شما را از اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در هر درس آزمایش می کند.

پس از اتمام دوره، می توانید در آزمون اصول سئوی Semrush شرکت کنید تا گواهینامه رایگان دریافت کنید که تسلط شما را در این زمینه ثابت می کند.

چقدر طول می کشد تا کامل شود؟
Semrush تخمین می زند که شما می توانید تمام 31 درس را در چهار ساعت کامل کنید. این جدول زمانی زمان لازم برای خواندن مطالب اضافی را حذف نمی کند.

6. دوره گواهی سئو توسط Hubspot

دوره گواهی سئو توسط Hubspot در یک نگاه:

ایده آل برای: مبتدیان نسبی سئو، که ممکن است شامل افراد حرفه ای مانند بازاریابان و تولیدکنندگان محتوا باشد
مدت زمان: شش درس در 2.5 ساعت
برای کیست؟
آموزش سئو Hubspot برای کسانی که در این زمینه تازه کار هستند ایده آل است.

چگونه کار می کند؟
این ویدیوها موضوعات مختلفی را به شما آموزش می دهند، از تحقیق در مورد کلمات کلیدی گرفته تا بهینه سازی وب سایت. شما در طول دوره پنج مسابقه امتحان خواهید داد تا دانش خود را در مورد درس ها محک بزنید.

چقدر طول می کشد تا کامل شود؟
این دوره نیازی به تعهد طولانی ندارد زیرا برای تماشای تمام 26 ویدیو در شش درس باید 2.5 ساعت طول بکشد.

7. آموزش SEO برای مبتدیان توسط Yoast

آموزش SEO برای مبتدیان توسط Yoast در یک نگاه:

ایده آل برای: مبتدیان سئو
مدت: 20 درس در دو ساعت
برای کیست؟
دوره آموزشی Yoast SEO یک مسابقه خوب برای کسانی است که تازه وارد سئو می شوند و می خواهند آن را برای کار حرفه ای یا برای وب سایت خود یاد بگیرند.

چگونه کار می کند؟
ویدیوهای موجود اصول سئو را آموزش می‌دهند، از جمله نحوه کار موتورهای جستجو و نحوه بهینه‌سازی وب‌سایت و محتوای خود برای رتبه‌بندی بالا. همچنین درک نحوه عملکرد پلتفرم Yoast و نحوه استفاده موثر از آن در تلاش های سئوی خود، مزیت دیگری نیز دارد. وقتی کارتان تمام شد، می‌توانید دانش خود را با یک مسابقه امتحان کنید.

چقدر طول می کشد تا کامل شود؟
شما می توانید انتظار داشته باشید که تماشای 20 ویدیوی کوچک را در حدود دو ساعت کامل کنید.

8. دوره تخصصی Coursera بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO).

دوره تخصصی بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) Coursera در یک نگاه:

ایده آل برای: مبتدیان نسبتا
مدت زمان: 5 ماه، 6 ساعت در هفته
برای کیست؟
اگر تجربه نسبی در کسب و کار دارید اما در زمینه سئو تازه کار هستید، این دوره برای شما بهترین است. شروع با یک دوره آزمایشی رایگان Coursera رایگان است، اما پس از دو هفته به اشتراک نیاز خواهید داشت.

چگونه کار می کند؟
این تخصص دارای پنج دوره است که موضوعاتی از گوگل به عنوان موتور جستجو گرفته تا بهینه سازی محتوا برای گوگل را آموزش می دهد. این شامل آزمون های تمرینی برای آزمایش دانش شما و منابع پیشنهادی برای تکمیل دوره است.

در پایان تخصص، باید یک پروژه را تکمیل کنید تا تمام آنچه را که تاکنون آموخته اید به کار بگیرید. Coursera برای این دوره کمک مالی نیز ارائه می دهد، بنابراین اگر واجد شرایط هستید، می توانید بدون هزینه اضافی گواهی پایان دوره تخصصی را دریافت کنید.

چقدر طول می کشد تا کامل شود؟
با سرعت شش ساعت در هفته، می توانید این تخصص را در مدت پنج ماه تکمیل کنید.

9. دوره گواهی سئو توسط موسسه بازاریابی الکترونیکی

دوره گواهی سئو توسط موسسه بازاریابی الکترونیکی در یک نگاه:

ایده آل برای: مبتدیان
مدت زمان: نسبت به سرعت خواندن
برای کیست؟
این دوره برای مبتدیانی طراحی شده است که هیچ دانش قبلی در مورد SEO ندارند و برای یادگیری مطالبی که خواندن مطالب برای آنها مهم نیست.

چگونه کار می کند؟
این دوره آموزشی معمولی ویدیویی نیست. این کتاب در قالب یک کتاب الکترونیکی 156 صفحه ای ارائه می شود. در پایان دوره، باید در آزمون شرکت کنید و حداقل 50 درصد امتیاز کسب کنید تا واجد شرایط دریافت گواهینامه شوید.

چقدر طول می کشد تا کامل شود؟
مدت زمان تکمیل کتاب الکترونیکی به سرعت مطالعه شما بستگی دارد.

3. آموزش رایگان سئو: سوالات متداول

برای جمع‌کردن این مقاله یادکده، در اینجا به سوالات رایجی که ممکن است داشته باشید پاسخ داده شده است.

چرا سئو اینقدر مهم است؟

آموزش سئو را چطور شروع کنیم؟
استفاده از سئو راهی برای افزایش دید آنلاین شماست. این به شما کمک می کند تا از طریق نتایج موتورهای جستجوی ارگانیک به مخاطبان هدف خود برسید. بدون اجرای تکنیک‌های سئو و بهترین شیوه‌ها — حتی با محتوای با کیفیت وب‌سایت — ممکن است در فضای خالی فریاد بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئو، راهنمای قطعی ما را بررسی کنید.

آیا شرکت در یک دوره آموزشی رایگان سئو ارزشش را دارد؟
بله، شرکت در یک دوره آموزشی رایگان سئو ارزشش را دارد. برخی از کارفرمایان ممکن است گواهی ها را تشخیص ندهند، اما در مورد ارزش اطلاعاتی که به دست می آورید شکی وجود ندارد.

مهمترین چیز در مورد گذراندن یک دوره (چه پولی یا رایگان) استفاده از دانش خود در کارتان است. دوره 

  • مونا شریفی
  • ۰
  • ۰

آیا برای یادگیری رایگان سئو به روشی انعطاف پذیر نیاز دارید که در خانه هم بتوانید آموزش سئو ببینید؟

در حالی که بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) یک موضوع قطعی نیست، شروع به کار نباید دلهره آور یا گران باشد. در واقع، می‌توانید URL خود را در اینجا وارد کنید تا بدانید بر اساس سئوی سایت خود، ابتدا روی کدام حوزه‌ها تمرکز کنید.

همه قبل از اینکه حرفه ای در نظر گرفته شوند، از جایی شروع می کنند – تنها چیزی که نیاز دارید مراحلی آسان برای پیمودن استانداردهای گوگل، یاهو و بینگ است.

در این بوت کمپ سئو، می‌توانید اصول اولیه سئو را اجرا کنید و منابع مفیدی را به دست آورید تا بعداً به آن بپرید. به خواندن شش مرحله ساده برای یادگیری سئو ادامه دهید،

 

آموزش سئو

 

1. هدف سئو را درک کنید

کسب و کارها اهداف بازاریابی متفاوتی دارند، اما هر شرکتی تمایل به افزایش درآمد دارد – و این هدف کلی سئو است.

بهبود سایت شما با سئو به شما این امکان را می دهد که در بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) قرار بگیرید و ترافیک درآمدزایی را ایجاد کنید.

قبل از اینکه به طور کامل در آن غرق شود، شما باید عملکرد درونی موتورهای جستجو را درک کنید.

گوگل و سایر موتورهای جستجوی پیشرو دارای "عنکبوت" یا "ربات" هستند که در اینترنت برای یافتن، فهرست بندی و رتبه بندی سایت ها می خزند. هنگامی که شخصی وارد یک جستجو می شود، موتورهای جستجو لیستی از وب سایت ها را با محتوای مرتبط ارائه می دهند.

موتورهای جستجو باید سایت شما را پیدا کنند، بنابراین این باید اولین کار شما باشد. می‌توانید از Google بخواهید که URL شما را با ابزار بازرسی URL و Bing از طریق ابزار وب مستر Bing خود فهرست کند.

اکنون که سئو را توضیح دادیم، بیایید ادامه دهیم!

 

2. در تحقیق کلمات کلیدی مسلط شوید

 

در این آموزش سئو برای انتخاب کلماتی که می‌خواهید رتبه‌بندی کنید، به تحقیق نیاز است. اگر کلمات کلیدی را انتخاب کنید که مردم به طور مکرر جستجو می کنند و متناسب با کسب و کار شما باشد، می توانید سایت خود را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار دهید.

دو نوع کلیدواژه وجود دارد - کلیدواژه های دم بلند که شامل سه کلمه یا بیشتر هستند و کلیدواژه های کوتاه که فقط یک یا دو کلمه را در خود جای می دهند. کلمات کلیدی دم بلند صفحات شما را متمرکز می کنند و علاقه بهتری ایجاد می کنند.

به عنوان مثال، اگر شخصی «از کجا مجلات بخریم» را جستجو می‌کند، دقیق‌تر از «مجلات» است، بنابراین می‌توانید انتظارات او را بهتر برآورده کنید.

بنابراین، چگونه می‌توانید جستجوهای برتر مرتبط با صنعت خود را بشناسید؟

هنگام یادگیری سئو از ابزارهای کلمات کلیدی مانند Keywords Everywhere، Soolve و KeywordsFX استفاده می کنید. همچنین می توانید نگاهی اجمالی به کلمات کلیدی رقبایتان برای رقابت کمی سالم در سئو بیندازید.

کلمات کلیدی عناصر اصلی سئو هستند زیرا آنها را در محتوا، عناوین، توضیحات متا و URL های خود قرار می دهید. آشنایی با تحقیقات کلمات کلیدی گامی اساسی در سفر سئوی شماست.

 

3. تفاوت بین سئو داخلی و خارج از صفحه را بدانید

 

سئو در دو مکان انجام می شود - داخل صفحه و خارج از صفحه. آنچه در صفحه اتفاق می افتد چیزی است که شما می توانید مستقیماً با یادگیری SEO تغییر دهید، در حالی که آنچه خارج از صفحه انجام می شود به سایر سایت ها بستگی دارد.

جای تعجب نیست که سئوی درون صفحه موضوعی ساده تر برای پوشش و درک است. شما چندین بخش از صفحات خود را مدیریت می کنید تا بازدیدکنندگان و ربات های موتور جستجو را خشنود کنید.

سئوی درون صفحه شامل قالب بندی (مانند تگ های H1 و H2)، استفاده از کلمه کلیدی، ناوبری، URL ها، توضیحات متا و توضیحات تصویر یا متن جایگزین است.

اما بسیار فراتر از این تعداد انگشت شماری از عوامل است که کار دقیق زیادی را می طلبد.

برای سئوی خارج از صفحه، باید به نظرات دیگران در مورد محتوای آنلاین خود تکیه کنید. پیوندهای معتبر به سایت شما، ذکر نام تجاری شما و بازاریابی رسانه های اجتماعی همگی به حضور خارج از صفحه شما کمک می کنند.

علامت زدن کادرها در هر دو جبهه برای سئوی موفقیت آمیز حیاتی است.

 

 

4. شناسایی سیگنال های UX را یاد بگیرید

 

هدف موتورهای جستجو جلب رضایت افراد با نتایج مناسب است، بنابراین تجربه کاربری (UX) نقش مهمی در سئو دارد. تغییرات در سایت شما باید کاربران را در اولویت قرار دهد و باعث شود طراحی، عملکرد و متریال انتظارات آنها را برآورده کند.

الگوریتم‌هایی مانند RankBrain گوگل رفتار کاربران را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا سطح رضایت و ترجیحات آن‌ها را اندازه‌گیری کنند. از طریق یادگیری ماشینی، اکنون نگاه دقیق تری به شیوه های الگوبرداری شده کاربران وجود دارد.

درصد جستجوگرانی که روی یک نتیجه موتور جستجو کلیک می‌کنند، یا نرخ کلیک ارگانیک (CTR)، یکی از حوزه‌های تجربه کاربر است که گوگل آن را بررسی می‌کند.

این به نشان دادن ارتباط و جذابیت یک نتیجه در مقایسه با سایرین کمک می کند.

سیگنال UX دیگر، زمان ماندن، یعنی مدت زمانی که شخص قبل از بازگشت به SERP در یک صفحه می‌ماند، توسط موتورهای جستجو شناسایی می‌شود و می‌تواند بر عملکرد SEO شما تأثیر بگذارد.

بسته به نوع درخواست جستجو، زمان ماندگاری طولانی‌تر می‌تواند علاقه آنها را به نتیجه شما نشان دهد یا نشان دهد که در یافتن پاسخ واضح مشکل دارند. کلمه کلیدی و مطالب می تواند نشان دهد که کدام پاسخ دقیق تر است.

 

5. ایجاد محتوای مناسب سئو را بپذیرید

 

محتوایی که برای سایت خود می سازید - از جمله وبلاگ ها، مقالات اطلاعاتی، خبرها و ویدیوها - روش اصلی برای جذب جستجوگران و موتورهای جستجو برای شماست. اگر از بهترین شیوه های سئو پیروی کنید، تولید محتوای ماهرانه می تواند ترافیک گوگل را جذب کند.

محتوای نوشتاری برای خزنده‌های موتورهای جستجو مناسب است، زیرا آنها در غربال کردن متن مهارت دارند. آنها به دنبال تعادلی از کلمات کلیدی، اطلاعات جامع و یک چیدمان قابل هضم هستند.

یادگیری این نکته ضروری است که محتوای سئو پسند با طول ارتباط دارد.

برای مثال، پست‌های طولانی‌تر، شانس بیشتری برای کمک به جستجوگران در جستجوی دانش یا محصولات دارند.

محتوا باید به طور کامل به موضوع انتخاب شده بپردازد، و گوگل به جای پست‌های شلخته و نامرتب به دنبال مقاله‌های صیقلی می‌گردد.

موتورهای جستجو همچنین به محتوای تازه و اصلی نیاز دارند و نتایجی را که فقط کلمات را از سایت‌های دیگر کپی یا کپی می‌کنند جریمه می‌کنند. در طول فرآیند یادگیری سئو، مراقب این جریمه ها باشید.

 

6. لینک بیلدینگ را شروع کنید

 

در مجموعه 200+ فاکتور رتبه بندی گوگل، لینک ها یکی از سه فاکتور برتر هستند. پیوندهای سایر وب‌سایت‌ها به صفحات شما به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که سایت شما چقدر برای کاربران در سراسر وب قابل اعتماد و مفید است.

ساخت لینک کلاه سفید به این معنی است که شما تحسین سایر مقامات صنعت، بازبینان مورد اعتماد و عموم را به دست می آورید.

شما می توانید با تقویت شبکه خود و افزایش آگاهی از برند، شهرت مفیدی برای خود ایجاد کنید.

پیوندهای طبیعی همچنین می توانند از وبلاگ نویسی مهمان و درخواست پیوند به ذکرهای موجود باشند. به عنوان مثال، فرض کنید شرکت مدیریت نیروی کار شما در یک پست وبلاگ صنعتی ذکر شده است. می توانید برای ارائه پیوند به صفحه اصلی وب سایت خود با نویسنده تماس بگیرید.

مشارکت در رسانه های اجتماعی روشی موثر برای تشویق مردم به خواندن، اشتراک گذاری و صحبت در مورد سایت شما است.

این رویکرد پیشگیرانه اغلب منجر به ایجاد پیوند می شود زمانی که مشتریان درباره کسب و کار شما با دیگران صحبت می کنند.

 

مانند هر چیزی که ارزش دانستن دارد، کاوش عمیق در سئو به زمان نیاز دارد. برای یادگیری سئو، باید همچنان با تغییرات صنعت و پیشرفت موتورهای جستجو همراه باشید. با یادکده، می توانید از دانش و تجربه بیش از 25 سال ما بهره مند شوید.

ویدیوی چک لیست SEO مبتدیان ما (در زیر) را بررسی کنید تا متوجه شوید که چه اقدامات سئو می توانید برای بهبود دید جستجوی وب سایت خود انجام دهید.

 

  • مونا شریفی
  • ۰
  • ۰

 وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز (CMS) است که برای ساخت وب سایت استفاده می شود. یک مطالعه در سال 2022 انجام شده و نشان می دهد که 43 درصد از تمام وب سایت های موجود در اینترنت از وردپرس استفاده می کنند.

 

اگرچه این نرم افزار رایگان است، بسیاری از افراد توسعه دهندگان حرفه ای وردپرس را برای طراحی و توسعه وب سایت با کیفیت بالا استخدام می کنند. مقاله زیر نقش یک توسعه دهنده وردپرس و چگونگی تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وردپرس را تنها در سه مرحله بررسی می کند. اگر میخواهید خیلی سریع یاد بگیرید آموزش طراحی سایت با وردپرس یادکده را از دست ندهید.

 

طراحی سایت با وردپرس چیست؟

 

توسعه دهنده وردپرس نوعی توسعه دهنده وب است. آنها در ساخت وب سایت با وردپرس تخصص دارند. آنها همچنین توسعه دهندگان فول استک هستند، به این معنی که می توانند قسمت جلویی و بک اند یک وب سایت را توسعه دهند. سازمان ها یا مشتریان فردی ممکن است یک توسعه دهنده وردپرس را برای بهبود نرم افزار وردپرس یا ساخت یک وب سایت سفارشی استخدام کنند.

آموزش طراحی سایت با وردپرس

 

طراح سایت وردپرس کجا کار می کنند؟

 

طراح سایت با وردپرس می تواند توسط یک شرکت مثل سایت آموزشی یادکده استخدام شود یا اینکه یک توسعه دهنده آزاد باشد. برای کسانی که به دنبال فرصت‌های شغل آزاد هستند، چندین پلتفرم کاریابی برای اتصال توسعه‌دهندگان وردپرس و مشتریان بالقوه وجود دارد - به عنوان مثال، WordPress Jobs (پلتفرم رسمی فهرست مشاغل وردپرس) 

همچنین اگر یک توسعه دهنده مشتاق وردپرس هستید که علاقه ای به فریلنسری ندارید، گزینه هایی دارید. نمونه‌هایی از سازمان‌هایی که توسعه‌دهندگان وردپرس را استخدام می‌کنند شامل شرکت‌های توسعه نرم‌افزار، آژانس‌های بازاریابی دیجیتال، و کسب‌وکارهای مدیریت نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (SaaS) می‌شوند.

 

چشم انداز شغل توسعه دهنده وردپرس

 

وردپرس به‌عنوان سریع‌ترین سیستم مدیریت محتوا در طی 12 سال رشد، جایگاه خود را در بازار تضمین کرده است. بازار کار توسعه دهندگان وردپرس نیز رشد سریعی را تجربه می کند. در سال 2021، بریتانیا با مجموع 317775 وب سایت ایجاد شده با استفاده از وردپرس در رتبه سوم جهانی قرار گرفت. این آمار حاکی از ادامه رشد شغلی و چشم انداز شغلی مثبت است.


آیا می دانستید؟ همه توسعه دهندگان وردپرس توسعه دهندگان و طراحان وب هستند. مهارت هایی که برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وردپرس به دست می آورید می تواند به شما در موفقیت در سایر نقش های توسعه وب نیز کمک کند.

 

یک توسعه دهنده وردپرس چه کاری انجام می دهد؟

 

مسئولیت های معمول یک توسعه دهنده وردپرس عبارتند از:

  1. طراحی و توسعه ویژگی ها و عملکردهای جدید
  2. ترجمه نیازهای مشتری به مشخصات فنی
  3. پیاده سازی و حفظ معماری یک وب سایت
  4. نوشتن، تست و اشکال زدایی کد

 

 

 درآمد طراحی سایت با وردپرس چقدر است؟
 

 

از فوریه 2023، Glassdoor میانگین دستمزد توسعه دهندگان وردپرس را 40164 پوند در سال در بریتانیا گزارش می دهد، با دستمزدهای سطح ورودی معمولاً از حدود 20000 پوند در سال شروع می شود .

توسعه دهندگان وردپرس توسعه دهندگان وب هستند که در زیرساخت ها و ابزارهای وردپرس تخصص دارند. نقش های زیادی وجود دارد که شبیه به توسعه دهندگان وردپرس هستند. چند نمونه از مشاغل مرتبط عبارتند از:

توسعه دهندگان نرم افزار مانند توسعه دهندگان وب، توسعه دهندگان نرم افزار برنامه نویس هستند. آنها به جای (یا علاوه بر) توسعه وب، نرم افزار و برنامه های کاربردی رایانه ای ایجاد می کنند.

طراحان تجربه کاربری (UX). طراحی UX به فرآیند تنظیم تعامل بین کاربران و وب سایت ها یا سایر محصولات نرم افزاری اشاره دارد. طراحان UX توسعه دهندگان نرم افزاری هستند که بر روی UX یک وب سایت یا برنامه تمرکز می کنند.

توسعه دهندگان تمام پشته هر برنامه نویسی، صرف نظر از تخصص، به عنوان یک توسعه دهنده تمام پشته در نظر گرفته می شود که بتواند حداقل محصول قابل دوام را به تنهایی ایجاد کند. توسعه دهندگان فول استک می توانند خطاهای بین قسمت جلو و عقب را شناسایی کرده و با استفاده از هر دو رشته آن ها را حل کنند.

توسعه دهندگان رابط کاربری (UI). توسعه دهندگان UI طراحی خلاقانه و مهارت های فنی را برای ایجاد عناصر بصری یک وب سایت یا برنامه ترکیب می کنند.

 

چگونه در 3 مرحله آموزش طراحی سایت با وردپرس را یادبگیریم؟

 

 

1. با وردپرس آشنا شوید.


شما می توانید قبل از تسلط بر توسعه front-end و back-end از وردپرس استفاده کنید. وردپرس برای مبتدیان قابل دسترسی است و برای کسانی که می‌خواهند خودشان وب‌سایتی ایجاد کنند اما تجربه کدنویسی ندارند، آن را به یک انتخاب محبوب تبدیل می‌کند. این شبیه به این است که یک عکاس مشتاق احتمالاً قبل از فارغ التحصیلی از یک کلاس عکاسی یک دوربین خریداری می کند. شما می توانید در مورد اصول اولیه و ایجاد دانش پایه ای از نرم افزار در حالی که یاد می گیرید چگونه توسعه پیشرفته تر را مدیریت کنید.

 

 

2. مهارت های ضروری را به دست آورید.


وردپرس تا حدودی به این دلیل محبوب است که به حداقل مهارت فنی کاربران نیاز دارد. در مقابل، توسعه دهندگان حرفه ای وردپرس باید دارای مهارت های توسعه وب و طراحی وب باشند. فهرست زیر تعدادی از مهم‌ترین رشته‌هایی را که یک توسعه‌دهنده وردپرس باید تسلط یابد، نشان می‌دهد.

 

به عنوان یک توسعه دهنده وردپرس، باید چهار زبان اصلی را یاد بگیرید:

ابتدا زبان نشانه گذاری فرامتن (HTML) شما را قادر می سازد تا با سازماندهی محتوا مانند سرصفحه ها، پاورقی ها و ستون های فرعی، یک وب سایت را ساختار دهید.

سپس، برگه‌های سبک آبشاری (CSS) به شما این امکان را می‌دهند که عناصر سبکی مانند رنگ متن، ضخامت حاشیه و تراز تصویر را در ساختار HTML خود اعمال کنید.

PHP: پیش پردازشگر فرامتن (PHP) زبان بعدی است که اگر می خواهید یک توسعه دهنده وردپرس شوید باید یاد بگیرید. این زبان برنامه نویسی پشتیبان برای وردپرس و 77.8 درصد از تمام وب سایت ها (جایی که زبان شناخته شده است) است .

جاوا اسکریپت یک مهارت حیاتی برای توسعه دهندگان وردپرس و محبوب ترین زبان برنامه نویسی مورد استفاده توسعه دهندگان در سراسر جهان است . این به طور گسترده در توسعه وردپرس برای ایجاد قابلیت های پویا استفاده می شود.

با دریافت گواهی از دانشگاه جان هاپکینز، می توانید HTML، CSS و جاوا اسکریپت را به یکباره یاد بگیرید:

 

توسعه پلاگین. پلاگین ها پسوندهای بسته بندی شده ای از کد هستند که ویژگی ها و عملکرد وردپرس را افزایش می دهند. توسعه دهندگان وردپرس پلاگین های سفارشی را بر اساس نیاز مشتری ایجاد می کنند.

مدیریت پایگاه داده. مدیریت پایگاه داده کاربران را قادر می سازد تا دسترسی به داده های مربوطه را ذخیره، نگهداری و کنترل کنند. وردپرس از یک سیستم مدیریت پایگاه داده به نام MySQL استفاده می کند.

بازاریابی دیجیتال. توسعه دهندگان وردپرس اغلب از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و سایر تکنیک های بازاریابی دیجیتال برای افزایش ترافیک و کیفیت سایت استفاده می کنند.

طراحی و توسعه وب. از آنجایی که توسعه دهندگان وردپرس به طور گسترده روی UX و UI کار می کنند، به مهارت های طراحی و توسعه وب عالی نیاز دارند. مسئولیت توسعه‌دهنده وردپرس این است که اطمینان حاصل کند که وب‌سایتی که می‌سازد، عملکردی، واکنش‌گرا، زیبایی‌شناسانه و قابل دسترس برای همه کاربران است.

آشنایی با ابزارهای محبوب توسعه بدون توجه به نوع توسعه دهنده ای که می خواهید تبدیل شوید، آشنا شدن با ابزارهای توسعه محبوب مفید است. تعدادی از ابزارهایی که معمولاً توسط توسعه دهندگان در سراسر جهان استفاده می شود عبارتند از Git، Bitbucket و Jira [6].

 

3. CV خود را تقویت کنید.


لازم است بدون توجه به تقاضا برای شغل مورد نظر خود، رقابت پذیری خود را به عنوان یک نامزد شغلی ایجاد کنید. سوابق تحصیلی برای کسانی که در نقش های توسعه وردپرس کار می کنند از یک یا دو سطح A برای مدرک پایه یا دیپلم ملی بالاتر تا لیسانس علوم در علوم کامپیوتر متغیر است. آموزش عالی راهی عالی برای به دست آوردن مهارت های برتری در یک نقش سطح ابتدایی است. با این حال، این تنها راه برای ایجاد تخصص و نشان دادن توانایی های خود به کارفرمایان نیست.

 

  • مونا شریفی