مجله سایت

مجله سایت

مجله سایت

مجله سایت

طراحی سایت و سئو

۴ مطلب در بهمن ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در این مقاله، تبلیغات اینترنتی به مفهوم عام آن یعنی هر نوع فعالیت برای معرفی محصول و خدمات در اینترنت می باشد و محدود به مورد خاصی از روشهای موجود نمی باشد مگر آنکه صراحتا خلاف آن ذکر شده باشد.

در ایران حدود ۴۰ سال قبل تلویزیون را “رسانه نوین” خطاب می کردند. این “رسانه نوین” در روزهای نخستین حضور خود برای کسب محبوبیت باید کارایی خود را اثبات می کرد. تلویزیون اثبات کرد و هم اکنون تقریبا در هر خانواده ای یک دستگاه تلویزیون وجود دارد.

این وضع برای اینترنت هم باید اتفاق بیافتد. به عبارت دیگر اینترنت هم باید بتواند کارایی خود را به اثبات برساند. همه می پرسند که آیا اینترنت نیز می تواند؟

البته این مقاله زمانی انتشار می یابد که تقریبا تمام پاسخ ها “مثبت” است و اینترنت دیگر نیازی به اثبات خود ندارد. اما من می خواهم تبلیغات اینترنتی را بررسی کنم.

می خواهم بدانم اگر مدیری از خود بپرسد، آیا تبلیغات اینترنتی برای مجموعه من کارایی دارد، پاسخ چه خواهد بود؟

اگر مدل روند ورود تکنولوژی در ایران را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که نتایج دقیقا همانند سایر کشورهاست اما با اندکی تاخیر. به عبارت دیگر تلویزیون هم در ایران همانند سایر کشورها محبوب شد اما با تاخیر. برای اینترنت هم این وضع اتفاق افتاده است.

لذا می توان گفت، تبلیغات اینترنتی هم به زودی جای پای خود را خواهد یافت و وارد بودجه تبلیغاتی شرکتها خواهد شد. به زودی شاهد این خواهیم بود که مدیران دیگر نخواهند پرسید که آیا تبلیغات اینترنتی موثر است یا نه.


چگونه می توان به روند رو به رشد آن سرعت داد؟

برای اینکار دو جور فرهنگ سازی باید انجام شود:
۱٫ فرهنگ ارایه راهکار مناسب متناسب با نیاز از سوی وب سایتها و ارایه دهندگان تبلیغات اینترنتی
۲٫ فرهنگ استفاده از خدمات تبلیغات اینترنتی ارایه شده
ادامه مقاله را به “تبلیغات بنر” محدود می کنم تا به هدف اصلی مقاله که افزایش درآمدزایی سایتها از طریق پذیرش تبلیغات بنر است، بیشتر توجه شود و بهتر بتوانم از مثالهای موجود استفاده کنم.


الف- ارایه دهندگان تبلیغات بنر

اصولا دو دلیل عمده وجود دارد که از این روش استفاده می شود، دلیل اول تبلیغ اسمی خاص است. مثلا نام یک محصول و نام یک شرکت که با هدف نفوذ در بازار صورت می گیرد. دلیل دوم فروش مستقیم کالا یا خدمات است.
در مورد اول ممکن است تنها بنر یک شرکت نمایش داده شود و به جایی هم لینک نشود چون اصولا دیده شدن بنر هدف آن بوده است. اما در مورد دوم، بنر به صفحه فروش کالا یا خدمات لینک می شود و به عبارت دیگر، در این مورد کلیک خوردن بنر بسیار حیاتی است.
تقریبا همه سایتهای ما برای تبلیغ در سایت خود تعرفه اعلام کرده اند که به خودی خود مشکلی ندارد. اما آمارهای ارایه شده از میزان بینندگان آنها در اکثر موارد اثبات نشد (غیر واقعی) و یا گروه بندی نشده است.
سایتهای بسیاری عنوان می کنند که در ماه ۳۰۰۰۰ نفر بیننده دارند و با اندکی بررسی متوجه خواهیم شد که منظور آنها ۳۰۰۰۰ نمایش صفحه است. یکی از مشکلات موجود همین آمارهای اثبات نشده است. اگر مدیری در چنین سایتهایی تبلیغ کند مطمئنا پاسخی نخواهد گرفت و بعد از آن عنوان خواهد کرد که تبلیغات بنر، کارایی ندارد.

 

مطالب پیشنهادی :

سوالات متداول در مورد جاوا اسکریپت و پیوندها

راهنمای کامل برای جذب مشتریان جدید با استفاده از گوگل پلاس

 

 


گونه دیگر در ارایه آمار، تنها استناد به آمار بالای بینندگان سایت است. به عبارت دیگر سایتی اعلام می کند در ماه ۶۰۰۰۰ نفر بیننده دارد و بررسی ها نیز صحت آن آمار را تایید می کند اما سایت نمی تواند نوع مخاطبان و افراد بازدید کننده خود را گروه بندی کند.
اگر تبلیغ کننده با هدف نفوذ در بازار در چنین سایتی تبلیغ کند، جواب می گیرد اما اگر قصد فروش کالا و خدماتی داشته باشد به احتمال بسیار بالایی باز هم ناراضی خواهد بود.
به عنوان نتیجه گیری این بخش می توان گفت باید سایتها استانداردهای رایج پذیرفته شد در سایتهای مشابه خارجی را رعایت کنند یا اصلا با هم به توافقی جدید دست یابند. در این صورت آنها آمار ارایه شده از سوی یکدیگر را با حساسیت بیشتری دنبال می کنند و روند ارایه آمار غیر واقعی به هر دو شکل بیان شده، آهنگ کند تری خواهد یافت. از سوی دیگر هر چه میزان آگاهی تبلیغ کنندگان بالاتر رود، سایتها نیز متناسب با آن از انتشار این گونه آمار کمتر استفاده خواهند کرد.


ب – آگهی دهندگان

کانالهای مرسوم تبلیغات در ایران شبکه های مختلف صدا و سیما، روزنامه ها و مجلات هستند که حجم عمده تبلیغات هم از طریق این رسانه ها به جامعه تزریق می شود. چرا تبلیغ از طریق رسانه اینترنت به اندازه تبلیغات در رسانه های ذکر شده جدی گرفته نمی شود؟
مطمئنا مهم ترین دلیل آن عدم فرهنگ سازی لازم است به عبارت دیگر مدیران تبلیغات ما به این باور نرسیده اند که تبلیغ در اینترنت هم می تواند موثر و کارساز باشد. اما آیا فرهنگ سازی آسان است؟ خیر! پس برای گسترش صنعت تبلیغات اینترنتی در ایران چه باید کرد؟
سرعت دادن به روند حل این مشکل یعنی تشویق آگهی دهندگان به تبلیغ در اینترنت را کسانی می توانند انجام دهند که هم اکنون رابطه مستقیمی با آنها دارند. نکته کلیدی هم توجه به مهم ترین رسانه های تبلیغ در کشور است. تبلیغ کنندگان تبلیغ در شبکه های صدا و سیما و همینطور روزنامه ها و مجلات را به عنوان کانالهای اصلی تبلیغ پذیرفته اند. اگر مدیران همین رسانه ها کمی توجه به تبلیغات اینترنتی نشان دهند شاید بتوان زودتر به نتیجه رسید. اما شاید مدیران این رسانه ها اینترنت را رقیب خود بدانند و نخواهند که تبلیغات در آن مرسوم شود و از حجم تبلیغ در آنها کاسته نشود.
آنها چه بخواهند و چه نخواهند چنین اتفاقی خواهد افتاد. لذا منطقی خواهد بود که اندکی داریت به خرج داده و به تبلیغات اینترنتی توجه بیشتری نشان دهند. آنها می توانند سیستمی همانند FastClick برای تبلیغ در سایتها داشته باشند که به خوبی دو گروه آگهی دهندگان و توزیع کنندگان آگهی را پوشش دهند. آنها همچنین می توانند از تجربه های موجود داخلی نیز کمک بگیرند.

نتیجه گیری:

گسترش فرهنگ تبلیغات اینترنتی در ایران به نفع جامعه خواهد بود. سایتهای کوچکی که با تلاش فراوان محتوای مناسبی را منتشر می کنند را به حفظ کیفیت و بالاتر بردن آن تشویق می کند. در این صورت شاهد آن خواهیم بود که بر تعداد سایتهای تخصصی افزوده گردد و مراجع معتبر بسیاری برای بینندگان فارسی زبان، رشد یابند.

از اخبار، مقالات و نوشته های ما استفاده می کنند، با طنزها و کاریکاتورهای ما می خندند، اما در سایتهای ما تبلیغ نمی کنند!
از من می پرسد که چه کار کنم تا سایتم درآمد زا باشد؟ می گویم آیا سایت بیننده دارد؟ با شور و هیجان وصف ناپذیری می گوید: روزی هزار تا و تاکید می کند که هزار نفر. می مانم که چه بگویم، هزار نفر عدد کمی نیست!
این سوال و این درماندگی تقریبا هر روز برای من اتفاق می افتد. با اندکی مطالعه و پرسه در وب به این نتیجه می رسیم که بدیهی ترین راه کسب درآمد، فروش فضای تبلیغ در سایت یا همان تبلیغات بنر است. تبلیغات بنر نیز کاملا به تعداد بینندگان سایت بستگی دارد. یعنی هر چه بیننده سایت بیشتر باشد، هزینه تبلیغ در آن سایت هم بیشتر است.
پس چرا سایتهای ما از این ساده ترین راه کسب درآمد محرومند؟
مشکل سایتهای ما تعداد بینندگان آنها نیست بلکه مشکل نبود تبلیغ کنندگان است. مدیران سازمانها، شرکتها، موسسات و تمام آنهایی که به تبلیغات نیاز دارند، مقالات و نوشته های ما را می خوانند، با عکسها و طنزهای ما حال می کنند، با سایتهایی که برایشان طراحی می کنیم پز می دهند اما زمانیکه از آنها می خواهیم مبلغ ناچیزی را برای تبلیغات در اینترنت در نظر بگیرند، چنان رنگ به رنگ می شوند که گویی به آنها توهین شده است. برای من کاملا مسجل شده است که قانع کردن یکی مدیر برای توجه بیشتر به تبلیغات اینترنتی چیزی جز ضایع کردن خودم نیست!
پس چه باید کرد؟
از آنجایی که دقیقا درست نمی دانم که در این مورد داد خود را به گوش کدام مرجع برسانیم، تصمیم گرفتم از امکاناتی که دارم استفاده کنم. لذا از این به بعد در تمام صفحات سایتم بنری برای اعتراض به روند موجود قرار داده ام. از شما دوستان هم تقاضا دارم در صورتیکه با روح کلی این اعتراض موافقید آنرا همراهی کنید. در سایتها، در وبلاگها و هر جاییکه می توانید آنرا عنوان کنید. مطمئن باشید که اگر تبلیغات اینترنتی رونق بگیرد جامعه اینترنتی سود آنرا خواهد برد. فراموش نکنید کسانیکه از محتوای سایتها و وبلاگهای ما استفاده می کنند، می توانند در رونق دادن به آنها هم سهیم باشند!
 

 

 

منبع : www.npco.net

  • مونا شریفی
  • ۰
  • ۰

سوالات زیادی در خصوص جاوا اسکریپت و پیوند ها پرسیده و خیلی از این سوالات در کنفرانس های تخصصی و انجمن ها پاسخ داده می شود. با شما به مهم ترین سوالاتی که مطرح شده را با هم بررسی کرده و به آن ها پاسخ می دهیم.

باتوجه به سوالاتی که توسط مردم پرسیده شده است، تصمیم گرفتیم آن سؤالات و جواب های خود را به همراه سایر سؤالات متداول در مورد موضوع پیوندها و JavaScript منتشر کنیم.

 

 

سوالات متداول در خصوص JavaScript

 

چه نوع پیوندهایی را می توان Googlebot کشف کرد؟

Googlebot HTML یک صفحه را تجزیه می کند، به دنبال پیوندهایی برای یافتن URL های صفحات مرتبط برای خزیدن است. برای کشف این صفحات، باید پیوندهای خود را به لینک های واقعی HTML تبدیل کنید.

 

 

 

مطالب پیشنهادی :

راهنمای کامل برای جذب مشتریان جدید با استفاده از گوگل پلاس

چگونه CTA حرفه‌ای برای وب‌سایت طراحی کنیم؟

 

 

 

چه نوع URL هایی برای Googlebot مناسب نیست؟

Googlebot URL ها را از ویژگی href پیوندهای شما استخراج می کند و سپس آن ها را برای خزیدن ضبط می کند. این بدان معنی است که URL باید قابل حل باشد یا به سادگی قرار گیرد: URL هنگام قرار دادن در نوار آدرس یک مرورگر باید کار کند.

آیا استفاده از JavaScript برای ایجاد و inject links اشکال ندارد؟

تا زمانی که این پیوندها مطابق دستورالعمل های مدیر وب ما و موارد فوق، معیارها را رعایت کنند، بله.
هنگامی که Googlebot صفحه ای را ارائه می دهد، JavaScript را اجرا می کند و سپس پیوندهای تولید شده از JavaScript را نیز کشف می کند. شایان ذکر است که کشف پیوند می تواند دو بار اتفاق بیفتد: قبل و بعد از اجرای JavaScript ، بنابراین داشتن پیوندهای شما در پاسخ اولیه سرور به Googlebot اجازه می دهد تا لینک های شما را کمی سریعتر کشف کند.

آیا Googlebot URL های شکسته را درک می کند؟

URL های شکسته، همچنین به عنوان "URL های هش" شناخته می شوند، از نظر فنی خوب هستند، اما ممکن است به روشی که شما با Googlebot انتظار دارید کارایی نداشته باشند. گاهی اوقات توسعه دهندگان تصمیم می گیرند از قطعات با جاوا اسکریپت JavaScript استفاده کنند تا محتوای مختلف از آنچه در صفحه است را بدون قطعه بارگذاری کنند. این چیزی نیست که قطعات برای Googlebot ساخته شده اند و کار نمی کنند.

آیا Googlebot هنوز از برنامه AJAX crawling استفاده می کند؟

طرح خزیدن AJAX مدت ها است که کاهش یافته است. برای صفحات خود به آن اعتماد نکنید. توصیه این امر استفاده از API History و انتقال برنامه های وب خود به URL هایی است که برای بارگذاری مطالب مختلف به قطعات متکی نیستند.

 

 

منبع : www.papgroup.ir

  • مونا شریفی
  • ۰
  • ۰

گوگل پلاس با در اختیار داشتن بیش از 359 میلیون کاربر فعال و اضافه شدن تعداد زیادی کاربر جدید توانسته است که جایگاه قدرتمندی را در بین شبکه های اجتماعی کسب کند. گوگل پلاس با پشت سر گذاشتن توییتر، جایگاه دوم محبوب ترین شبکه های اجتماعی را از آن خود کرد. اما وسعت زیاد گوگل پلاس مهم ترین خصوصیت آن محسوب نمی شود بلکه قدرت اصلی آن در استفاده از سایر ابزارهای قدرتمند گوگل نظیر گوگل داکس و گوگل هنگ اوت است که آن را از سایر رقبا متمایز ساخته است. با این مقاله همراه باشید تا شیوه ی استفاده از این شبکه ی اجتماعی قدرتمند و جذب مشتریان جدید توسط آن را به شما آموزش دهیم.

با قرار دادن پست های جذاب، کاربران بیشتری را جذب کنید

اگر می خواهید مشتریان شما به طور مداوم از صفحه ی گوگل پلاس فروشگاه اینترنتی تان بازدید داشته باشند، باید دلیل خوبی برای انجام این کار در اختیارشان قرار دهید. به جای قرار دادن پست های تبلیغاتی و بدون هدف، از مطالب جذاب و مرتبط با فعالیت فروشگاه تان استفاده کنید. نمونه ی کارهایی که می توانید برای ارائه ی مطالب جذاب تر انجام دهید را در زیر مشاهده می کنید.

مخاطبان خود را مشخص کنید

با استفاده از ابزار جستجوی گوگل پلاس می توانید کاربرانی که به مطالب ارسالی شما علاقه دارند را پیدا کنید، کافی است کلیدواژه های مرتبط را در بخش جستجو وارد کنید و لیستی از کاربران علاقمند به موضوع را تهیه کنید. با استفاده از کلیدواژه های جزئی تر می توانید مخاطبان بهتری را جذب کنید. مثال زیر نشان می دهد که این کاربران به چه مواردی علاقه دارند و چه طور می توان از آن به طور هوشمندانه برای جذب آنها استفاده کرد

 

مطالب را به صورت خلاقانه منتشر کنید

 


ممکن است به عنوان صاحب یک فروشگاه دوست داشته باشید به طور مداوم محصولات خود را در صفحه ی گوگل پلاس معرفی کنید اما بهتر است اینگونه پست های تبلیغاتی تنها 20 درصد حجم کل پست های شما را تشکیل شوند. 80 درصد دیگر مطالب شما باید شامل مطالب خلاقانه ی خود شما باشند. این مطالب می تواند شامل اخبار جدید دنیای تکنولوژی و تجارت، تصاویر مشتریان راضی از محصولات شما و نقدها و مقالات فنی باشد.

 

 



 

 

از فرمت های متفاوت استفاده کنید


 
تنوع مطالبی که می توان در صفحه ی گوگل پلاس منتشر کرد زیاد است. در این حالت مشتریان بیشتر جذب فروشگاه تان می شوند. پست های وبلاگ، اینفوگراف، ویدیو و عکس جزو مواردی هستند که می توانند این تنوع را ایجاد کنند.

 


 

مطالب پیشنهادی :

چگونه CTA حرفه‌ای برای وب‌سایت طراحی کنیم؟

کاربرد Conversions در آنالیز وب سایت

 

 

 

مطالب خود را به صورت هوشمندانه و با استفاده از ابزارهای گوگل پلاس به اشتراک بگذارید


 

 

با استفاده از بخش اشتراک گذاری مشخص کنید که می خواهید مطالب شما برای چه کسانی قابل دیدن باشند. با استفاده از گروه بندی دقیق می توانید مطالب خود را در مکان صحیح و برای اشخاص صحیح منتشر کنید. در صورت تمایل می توانید از گوگل پلاس بخواهید تا پست های شما را توسط ایمیل برای مخاطبانتان ارسال کند تا مطمئن شوید که مطالب شما حتما خوانده می شوند.

 



 

با سایر حلقه ها (Circles) و انجمن ها (Communities) ارتباط برقرار کنید

 

 

اگر تا به امروز در یک نمایشگاه شرکت کرده باشید اطلاع دارید که زمینه فعالیت آن از دو حالت خارج نیست. یا نمایشگاه شامل شرکت هایی است که در زمینه های متفاوت فعالیت می کنند یا اینکه نمایشگاه شامل شرکت هایی است که در یک زمینه ی یکسان فعالیت می کنند. با اینکه هر دو نوع، مزایا و معایب خود را دارند اما شرکت در نمایشگاه های کوچکتر و تخصصی تر تاثیر بیشتری خواهد داشت و علت آن ایجاد ارتباط عمیق تر بین دو طرف می باشد.


حلقه ها (Circles)
 
دسته بندی مطالب توسط حلقه ها یک گام اساسی برای ایجاد و انتشار مطالب محسوب می شود، در ضمن این یک راه فوق العاده برای ارتباط بهتر با مشتریان است. به طور مثال می توانید مشتریان دائمی خود را در یک حلقه و شرکای تجاری خود را در حلقه ای دیگر دسته بندی کنید و به این ترتیب مطالب خود را با خیال راحت تر برای هر گروه منتشر کنید.


انجمن ها (Communities)
 
درست همانند گروه های لینکدین، گوگل پلاس با استفاده از انجمن ها تلاش می کند که عده ای از کاربران با سلیقه های یکسان را دور هم جمع کند. ایجاد یک انجمن برای فروشگاه اینترنتی تان می تواند مشتریان زیادی را جذب کند و باعث بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو و به ویژه گوگل شود. در این حالت می توانید مهارت و دانش خود را در یک محیط تخصصی با کسانی که علاقمند به شنیدن حرف های شما هستند در میان بگذارید. مشخص کنید که انجمن شما باید عمومی باشد یا شخصی. انجمن های شخصی مانع سوءاستفاده ی برخی از افراد برای ارسال پست های اسپم می شوند. اما انجمن های عمومی این امکان را به مشتریان می دهد که به راحتی در آن عضو شوند و بار وظایف شما را نیز کاهش می دهد. 

 



 

بخش "درباره ی ما" را با دقت پر کنید تا کاربران بتوانند درباره ی عضویت در آن به راحتی تصمیم بگیرند. بعد از آن بحث را شروع کرده و به پیشروی خود ادامه دهید. در ضمن عضویت شما در سایر انجمن های مرتبط با فعالیت شما نیز مزایای زیادی دارد. می توانید مهارت و دانش خود را به دیگران نشان دهید، افراد حرفه ای تر را جذب فروشگاه اینترنتی تان کنید و یک رابطه ی قوی با مشتریان جدید برقرار سازید.

 

 

منبع : www.parscms.com

  • مونا شریفی
  • ۰
  • ۰

یک دکمه در وب‌سایت یک عنصر تعاملی است که موجب می‌شود کاربر کاری که روی آن نوشته شده است را انجام دهد. شما می‌توانید حدس بزنید اگر روی دکمه‌ای نوشته شده باشد «ذخیره»، با کلیک کردن به روی آن چیزی را «ذخیره» خواهید کرد. دکمه‌ها مهم‌ترین عناصر تعاملی در هر محصول دیجیتالی هستند.

CTA ها می‌توانند منجر به خرید، دانلود، ارسال و بسیاری عملکردهای دیگر شوند. دکمه‌های دیجیتالی را نوادگان دکمه‌های حقیقی همانند دکمه‌های کنترل تلویزیون، پخش کننده موسیقی یا کنترل بازی می‌دانند.

مهم‌ترین چیزی که درباره طراحی CTA باید بدانید

یک دکمه باید شبیه به یک دکمه باشد

مهم‌ترین قانون هنگام طراحی یک دکمه این است که طوری طراحی شود که کاربر آن را با چیز دیگری اشتباه نگیرد.

مهم‌ترین چیزی که درباره طراحی CTA باید بدانید

وقتی اِلمان‌ها را از دکمه حذف کنیم، عملکرد آن کم‌کم ناپدید می‌شود. وقتی دکمه فقط شبیه به یک نوشته نمایش داده شود، خاصیت فعال بودنش را از دست می‌دهد.

آشنا= خوب

ما به اشکال و فرم‌های مختلفی که یک عمل را نشان می‌دهند عادت کرده‌ایم. هر چه بیشتر دکمه ما شبیه به چیزی باشد که همه به‌عنوان دکمه می‌شناسند بهتر است. برای همین است که شکل مستطیل (مستطیل دور گرد) همیشه بهترین انتخاب برای دکمه است.

طراحی CTA و دکمه حرفه ای

این شکل به‌سرعت به‌عنوان یک دکمه شناخته خواهد شد.

سایر اشکال همانند مثلث، دایره و اشکال ترکیبی توسط کاربر به‌عنوان دکمه شناسایی نمی‌شوند. از این اشکال با هشیاری استفاده کنید و فقط در صورتی که سبک محصول شما طوری ست که شما را مستلزم به استفاده از چنین اشکالی می‌کند از آن‌ها استفاده کنید.

انواع شکل CTA در سایت

مدت بیشتری زمان می‌برد تا کسی چنین اشکالی را دکمه تشخیص دهد.

کالبدشکافی دکمه

هنگام طراحی دکمه‌ها هریک از این عناصر را در نظر گرفته و با هشیاری انتخاب کنید. از برندبوک به‌عنوان راهنمای اولیه کمک بگیرید. به این فکر کنید که چه نوع دکمه‌ای با برند شما سازگار است و در طراحی شما به خوبی جای می‌گیرد.

انواع طراحی CTA

شما باید فاصله نوشته داخل دکمه از هر طرف را با اعداد مناسب و استاندارد مشخص کنید. مثلاً در مثال بالا، فاصله حروف از دو طرف دکمه دوبرابر فاصله آن به شکل عمودی (بالا و پایین) است که فاصله امنی خوانده شده و خوانایی متن را افزایش می‌دهد.

فاصله و هم‌ترازی

یکی از معمول‌ترین مشکلاتی که در هر طراحی دکمه‌ای در هر فضایی به چشم می‌خورد نامنظم بودن فاصله‌ها است. بررسی کنید که برچسب دکمه شما از نظر افقی و عمودی دقیقاً وسط دکمه قرار گرفته باشد. برای اینکه از این مسئله مطمئن شوید از راهنماها کمک بگیرید.

فاصله و هم ترازی دکمه

علاوه بر روش استفاده از گریدها (یا شبکه‌ها)، یک روش ساده برای انتخاب فضای مناسب در اطراف نوشته داخل دکمه استفاده از حرف W به‌صورت بزرگ است. اگر حداقل یک W در هر سمت نوشته قرار بگیرد یعنی نوشته در جای امن و مناسبی قرار گرفته است. هرچند توصیه می‌شود برای بهبود خوانایی نوشته در دو طرف نوشته به جای یک W از دو W استفاده شود.

رعایت فاصله در طراحی دکمه CTA

فاصله امن بین دو دکمه را نیز فراموش نکنید. اگر چند دکمه کنار هم دارید باید برای هر یک فضای مجزا در نظر بگیرید تا تو در تو و روی هم قرار نگیرند.

 

 

 

مطالب پیشنهادی :

کاربرد Conversions در آنالیز وب سایت

٥ صفحه مهم که هر وب‌سایتی باید داشته باشد!

 

 

 

 

سایز مناسب برای دکمه سایت

سایز مناسب

 

دکمه‌های سایت و موبایل هر دو باید حداقل سایز مناسبی داشته باشند. اگر دکمه‌ها خیلی کوچک باشند کلیک کردن به روی آنچه با ماوس چه به صورت لمسی دشوار می‌شود. نتیجه این مسئله خارج شدن از وب‌سایت یا حتی حذف کردن اپلیکیشن شما خواهد شد. بهتر است حداقل سایز تمامی عناصر تعاملی یک اپلیکیشن موبایل را ۴۴ در ۴۴ پیکسل در نظر بگیرد.

ابعاد طراحی دکمه CTA

هرچند بهترین حالت برای دکمه‌هایی که روی صفحه‌نمایش موبایل نمایش داده می‌شوند چیزی حدود ۵۰ پیکسل است. برای دستگاه‌هایی که کلیک به روی دکمه‌ها به روی آن‌ها با نشانگر انجام می‌شود اندازه ۳۲ در ۳۲ کافی خواهد بود؛ اما این نکته را در نظر داشته باشید حتی برای دسکتاپ‌ها هم دکمه‌های بزرگ‌تر عملکرد ساده‌تر و بهتری خواهند داشت.

استفاده صحیح از علائم

دکمه‌های مهم با آیکون بهتر نمایش داده می‌شوند. مثلاً سبد خرید در صورتی که یک سبد کنار نوشته دیده شود بهتر قابل‌شناسایی است. البته باید در نظر داشته باشید که حتماً باید نوشته نیز کنار آیکون دیده شود تا عملکرد بهتری داشته باشد.

استفاده صحیح از علائم

استفاده درست از فلش‌های چپ و راست در کنار نوشته روی دکمه می‌تواند پیامتان را بهتر منتقل کند. کاربر با این علائم متوجه می‌شود با کلیک به روی این دکمه وارد مرحله بعدی می‌شود. این مسئله زمانی نتیجه بهتری به شما نشان می‌دهد که بخواهید فراخوان عمل یا CTA خودتان را تقویت کنید.

چگونه دکمه مناسب طراحی کنیم

دکمه‎هایی که سایه دارند نظر کاربر را سریع‌تر جلب می‌کند و در نتیجه بیشتر کلیک می‌شوند. یک سایه به زیر دکمه بیندازید تا کمی آن را بیرون‌تر از بک گراند نمایش دهد. درباره سایه دکمه‌ها بیشتر توضیح خواهیم داد.

چگونه دکمه بهتر طراحی کنیم

گوشه‌های گرد

دکمه‌هایی که دور گردی دارند خیلی صمیمی‌تر از آن‌هایی هستند که گوشه‌های تیز دارند. از سوی دیگر، طراحی محتوای اطراف آن‌ها دشوارتر است. اگر متن خود را بالای دکمه در سمت چپ قرار داده باشید، هر چه گوشه‌های دکمه گردتر باشند، متن از خوانایی کمتری برخوردار خواهد بود. این‌طور احساس می‌شود که حاشیه سمت چپ در آن واحد در دو جا قرار گرفته است.

تراز آیکون‌ها

تراز صحیح آیکون به روی دکمه یکی از سخت‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید. در بسیاری از موارد وزن فونت و وزن آیکون ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند؛ اما در اغلب مواقع یک قانون مفید و ساده وجود دارد که می‌تواند این کار را برایتان راحت‌تر کند.

بسته به شعاع گوشه دکمه، یک دایره یا یک مربع به‌اندازه ارتفاع دکمه ایجاد می‌کنیم. داخل آن یک شکل دیگر برای قرار دادن آیکون ایجاد می‌کنیم که باید یک‌لایه داخل شکل بزرگ‌تر داشته باشد که به‌اندازه سایز ارتفاع نوشته است. در نهایت آیکون را داخل شکل کوچک‌تر قرار می‌دهیم.

در صورتی که بخواهید از فلش دوتایی استفاده کنید بهتر است ارتفاع آن به‌اندازه ارتفاع نوشته باشد و عرض آن نیز با توجه به عرض نوشته انتخاب شود. هرچه این ابعاد به هم نزدیک باشند نتیجه نهایی بهتر خواهد بود.

تعادل لبه

اگر از دکمه‌های دور گرد استفاده می‌کنید در نظر داشته باشید که نسبت گرد بودن گوشه‌ها به سایر عناصر صفحه مناسب باشد. اگر از یک نسبت برای همه استفاده کنید در حاشیه‌ها ناهماهنگی ایجاد خواهد شد.

فاصله مورب در اینجا با آنچه در سمت چپ و پایین است یکسان است؛ که موجب می‌شود نتیجه زیباتر و عملکرد سریع‌تری را به همراه دارد.

فاصله مورب در تصویر سمت چپ بزرگ‌تر و در تصویر سمت راست کوچک‌تر از فاصله جانبی است؛ که موجب می‌شود گوشه بیش از حد به چشم بیاید و توجه کاربر را از دکمه دور کند.

کلام آخر

وقتی شروع به طراحی دکمه‌های اولیه یا ثانویه برای وب‌سایتتان می‌کنید، سعی کنید طراحی آن‌ها را با برخی از فاکتورها بررسی کنید. حتی ناهماهنگی بسیار کم یا تراز نامناسب نوشته‌ها می‌تواند میزان تبادل را در وب‌سایتتان کاهش دهد؛ و نکته مهم این است که تبادل با دکمه‌ها و کلیک کردن به روی آن‌ها تمام آن چیزی است که انتظار دارید.

در نظر داشته باشید:

  • دکمه را شبیه به دکمه طراحی کنید.
  • نوشته روی دکمه را کاملاً وسط‌چین قرار دهید.
  • اگر روی دکمه از یک آیکون استفاده می‌کنید از سایز و تراز مناسب استفاده کنید.
  • مورب بودن گوشه‌های دکمه را با توجه به جایی که قرار است استفاده شود تنظیم کنید.
  • و سپس چک کنید این مورب بودن با سایر عناصر صفحه هماهنگی لازم را داشته باشد.
  • دکمه را در سایز درست طراحی کنید! هرچه دکمه بزرگ‌تر باشد استفاده آن ساده‌تر است. حتی به روی دسکتاپ!

 

 

منبع : mag.hostiran.net

  • مونا شریفی