مجله سایت

مجله سایت

مجله سایت

مجله سایت

طراحی سایت و سئو

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

از پر مخاطب ترین وب سایت هایی که مورد توجه کاربران و بازدید کنندگان قرار می گیرد طراحی سایت خودرو و نمایشگاه ماشین می باشد. همه ی نمایشگاه ها و نمایندگی های خرید و فروش خودرو برای فروش بیشتر و تبلیغ کار خود به یکی وب سایت قوی خودرو نیازمند هستند. طراحی سایت خودرو باید بسیار دقیق و هوشمندانه باشد زیرا از طریق وب سایت های خوردو می توان به خرید خوردو پرداخت بنابراین این امر بسیار ضروری است که وب سایت هوشمندانه پیاده سازی شود زیرا میزان مبالغ بسیار زیادی از طریق این وب سایت ها جا به جا می شود. بنابراین اینگونه وب سایت ها باید از امنیت بسیار بالایی برخوردار باشند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا شما را با انواع روش های طراحی سایت خودرو اصول حرفه ای آن ها آشنا کنید.

 

اهمیت طراحی سایت خودرو

اهمیت طراحی سایت خودرو به قدری است امروزه به کمک وب سایت های خودرو می توان خرید و فروش های بسیاری را انجام داد. در زمانی نه چندان دور خرید و فروش خودرو ها در محل های خرید و فروش خودرو و یا در نمایشگاه ها انجام می شد اما با روی کار آمدن وب سایت های خودرو اهمیت طراحی سایت خودرو بیشتر شد و افراد مختلف به راحتی به صورت آنلاین از طریق وب سایت های خودرو می توانند به خرید و فروش خودرو های خود بپردازند. به عبارتی دیگر با روی کار آمدن وب سایت های خود رو بازاریابی برونگرا جای خود را به بازاریابی درونگرا داده است. این موضوع به این معناست که افراد برای خرید خودرو به وب سایت های مختلف خودرو مراجعه می کنند و علاوه بر خرید خودرو همچنین می توانند به خرید لوازم جانب خودرو نیز بپردازند.

اهمیت طراحی سایت خودرو به قدری است که حتی امروزه شرکت های بزرگ خودرو سازی نیز بازاریابی های حرفه ای خود را از طریق وب سایت ها انجام می دهند. اهمیت طراحی سایت خودرو هم برای مشتری ها و هم برای صاحبان سایت بسیار زیاد است صاحبان سایت و نمایشگاه داران ترجیح می دهند وب سایت های خودرو علاوه بر اینکه حرفه ای و تخصصی باشد کنترل پنل ساده نیز داشته باشد تا کار کردن با آن برای تمام افراد قابل فهم و دسترس باشد. شرکت ما به مشتری های خود این امکان را می دهد تا وب سایت خودرو آن ها کاملا حرفه ای و مطابق با جدید ترین اصول طراحی باشد زیرا اینگونه وب سایت ها باعث رشد و پیشرفت و رونق کسب و کار آن ها می شود.

 

 

ویژگی های طراحی سایت خودرو  به شرح زیر می باشد:

همانطور که در بالا ذکر کردیم طراحی سایت خودرو باید بسیار دقیق و هوشمندانه باشد و برای این کار باید یکسری امکانات و اصول را در آن ها پیاده سازی کنیم در اداممه مقاله به مهم ترین نکات و امکانات طراحی سایت خودرو می پردازیم.

  • ایجاد بخشی در طراحی سایت خودرو برای مقایسه خودرو با یکدیگر
  • درج سیستمی برای اعلام بروز قیمت های خودرو
  • ایجاد صفحه درباره ما در طراحی سایت خودرو
  • ایجاد گالری و اسلاید تصاویر در وب سایت خودرو
  • ایجاد صفحه ای برای فروش خودرو کاربران سایت
  • دسترسی ساده و آسان به پنل کاربری وب سایت خودرو
  • درج مقالات و وبلاگ های مرتبط با خودرو در طراحی سایت
  • امکان پیش خرید خودرو از طریق وب سایت
  • طراحی فروشگاه آنلاین در وب سایت خودرو برای فروش خودرو و لوازم جانبی
  • درج نقشه سایت در وب سایت خودرو
  • درج صفحه تماس با ما و درباره ما در وب سایت خودرو
  • درج سیستم نظرسنجی در طراحی وب سایت خودرو
  • قرار دادن فرم تماس در وب سایت خودرو برای ارتباط راحت
  • امکان ایمیل مارکتینگ در طراحی سایت خودرو

 

مطالب پیشنهادی :

یک روش آسان برای بالا بردن ترافیک مفید وب سایت

وبلاگ چیست ؟

 

 طراحی وب سایت خودرو

 

امکانات مهمی که باید در طراحی سایت خودرو درج شوند عبارتند از:

  • چند زبانه بودن طراحی سایت خودرو

از آنجایی که ممکن است افراد مختلف از سراسر جهان به وب سایت خودرو شما مراجعه کنند پس بهتر است برای دسترسی راحت تر افراد مختلف از سراسر جهان وب سایت خود را به صورت دو زبانه یا چند زبانه طراحی کنید.

 

  • قرار دادن گالری تصاویر در طراحی سایت خودرو

یکی از مهم ترین نکات در طراحی سایت خودرو قرار دادن تصاویر خودرو ها است. زیرا در اینگونه سایت ها خرید خودرو اتفاق می افتد و مشتری باید تصاویر دقیقی از خودرو های انتخابی خود را در وب سایت مشاهده کند تا بتواند بهترین و دست ترین انتخاب را داشته باشد. تصاویری که در وب سایت های خودرو قرار می گیرند با از کیفیت و وضوح بالایی برخوردار باشند.

 

  • امکان خرید آنلاین از طراحی سایت خودرو

از آنجایی که امروزه خرید های آنلاین جای خود را به خرید های حضوری داده اند و طرفداران خرید های آنلاین بسیار بیشتر شده اند ، بنابراین خرید اینترنتی و یا پیش خرید اینترنتی از امکانات مهمی است که باید در طراحی سایت خودرو گنجانده شود.

 

  • گرافیک جذاب طراحی سایت خودرو

هنگامی که یک کاربر و بازدید کننده به یک وب سایت مراجعه می کند در نگاه اول فقط به ظاهر و گرافیک سایت توجه می کند بنابراین گرافیک در طراحی سایت خودرو از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

 

  • امکان پیش خرید خودرو از وب سایت

از آنجایی که این روزها قیمت های خودرو نوسانات بسیار بالایی داشته است و قیمت ها مدام در حال افزایش هستند مشتری ها ترجیح می دهند تا خودرو مورد نظر خود را پیش خرید کنند. ما این امکان را به مشتری های خود می دهد تا وب سایت خودرو با امنیت بسیار بالا و امکان خرید آنلاین پیاده سازی کند.

 

 

سئو و بهینه سازی سایت خودرو

به همان میزان که طراحی سایت خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است سئو سایت خودرو نیز بسیار مهم است. بنابراین بهتر است هنگام اقدام به طراحی سایت خودرو اصول و قوانین سئو سایت را نیز رعایت نمایید. اهمیت سئو سایت به قدری است که شما حتی اگر بهترین وب سایت خود را نیز داشته باشید اما از سئو سایت پایینی برخوردار باشید به این معنا است که اصلا هیچ وب سایتی ندارید این همه هزینه که برای وب سایت خود کرده اید بیهوده است. با رعایت اصول سئو و بهینه سازی در وب سایت خودرو گوگل به راحتی سایت شما را شناسایی کرده و در نتایج جستجو گوگل قرار میگیرد و از این طریق علاوه بر اینکه توانسته اید از رقبای خود پیشی بگیرید همچنین می توانید روزانه کاربران و مخاطبان بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید و به درآمدزایی بیشتری بپردازید.

 

منبع : www.npco.net

  • مونا شریفی
  • ۰
  • ۰

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو عبارتی نام آشنا برای فعالان در زمینه بازاریابی دیجیتال است و می توان به صورت تقریبی دانست که افرادی که وب سایت طراحی کرده اند و یا مدیر یک وب سایت هستند با این مسائل آشنایی دارند؛ اگر شما هم می‌خواهید ترافیک مفید روی وب سایت خود داشته باشید و مخاطبان هدف شما همان کارهایی که توقع دارید را در وب سایت مورد نظر انجام بدهند، این مقاله کوتاه برای شما تهیه شده است.

چطور مخاطب جذب کنیم؟

جای نگرانی نیست اما جذب مخاطب برای وب سایت می تواند مشکل باشد و تغییر مداوم الگوریتم های گوگل هم این کار را دشوارتر می‌کنند. یک استراتژی به نام بیگ بلاگز "big blogs" وجود دارد که می تواند شما را برای رسیدن به ترافیک مورد نظر کمک کند.
فرقی ندارد که در صدد جذب مخاطب برای یک شبکه اجتماعی کوچک هستید یا یک موتور جستجوی قدرتمند و لازم هم نیست که هیچ هزینه ای به کسی پرداخت کنید. به زبان ساده و خودمانی شما باید بتوانید در دنیای پر از محتواهای پر صد و صدا خودی نشان بدهید! این به معنای نوشتن متن های طویل و بلندبالا نیست. توجه داشته باشید که بهینه سازی محتوا در شبکه های اجتماعی آسان تر است زیرا به دلیل مشارکت انسانی که در شبکه های اجتماعی وجود دارد، بهینه سازی را آسان تر می کند.

نکته مهم پیش از ورود به بحث جذب مخاطب

یک سوال مهم وجود دارد که شما باید قبل از هر کاری در راستای جذب مخاطب به ان جواب بدهید: می خواهید محتوای شما چه کاری انجام بدهد؟ اگر نمی دانید که هدف شما از محتوا گذاری در وب سایت یا شبکه های اجتماعی چیست از حالا بدانید که ممکن است ساعت‌ها زمان را صرف کارهای اشتباهی کنید. پس در ابتدا برای جذب مخاطب لازم است که هدف شما از تولید محتوا مشخص باشد.

تاثیر اینفلوئنسرها

یکی از کارهایی که برای جذب مخاطب به ویژه در شبکه های اجتماعی مد شده، کمک گرفتن از تبلیغات اینفلوئنسرهاست، اما واقعیت این است که همیشه کارشناسان محتوای باهوش برنده خواهند شد زیرا می دانند که مردم در نهایت محتوای باکیفیت و بهینه شده را به اشتراک می گذارند. بی تردید اینفلوئنسرها تاثیر می گذارند اما آن که مخاطب جذب شده در صفحه شما باقی بماند یا فقط یکبار شما را ببیند فقط بستگی به محتوای شما دارد.
اگر بتوانید یک تجربه عالی برای مخاطب ها بسازید که وقتی توسط اینفلوئنسرها به صفحه شما هدایت می شوند، شگفت زده شوند، آن زمان است که موفق خواهید شد. مطمئن باشید تولید محتوای درست باعث می شود که به مرور مردم شما را دوست بدارند و خودبه خود شما را به دیگران معرفی کنند.

 

مطالب پیشنهادی :

وبلاگ چیست ؟

چند روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020

 

 

چرا مردم محتوا را به اشتراک می گذارند؟

راز موفقیت بلاگرهای بزرگ برای جذب ترافیک چیست؟

دلایل متعددی می توان برای این که چرا مردم یک سایت یا یک محتوای خاص را به اشتراک می گذارند، نام برد اما همه آنها در یک موضوع خلاصه می شوند: مردم محتوا را به اشتراک می گذارند چون باعث می شود فردی هوشمند با ویژگی های خاص به نظر برسند.
از نظر من برای تولید محتوای خوب باید وسایل شما خوب باشد که این موضوع را حتما یک بار برای شما باز خواهم کرد اما لازم هم نیست که وسایلی معجزه آسا در اختیار داشته باشید. حالا منظورم از خوب چیست؟ منظور از محتوای خوب، محتوای مفید است.

تجربه بسازید

وب سایت های بزرگ درباره محتوای خود وسواسی هستند برای مثال خوب فکر می کنند که طراحی این صفحه مناسب است؟ آیا کاربر با آن صفحه راحت کار می کند؟ بازدیدکننده های جدید در وب سایت چه محتواهایی پیدا می کنند و...
اگر تیم تحریریه ندارید و طراحی وب سایت شما میتواند از ما بخواهد تا در رابطه با چگونگی طراحی صفحات به نسبت کسب و کار شما و محتوای آتی مشاوره بدهیم. پس باید مطمئن باشیم که یک تجربه خوب به مخاطبان ارائه می دهیم و آنها هم آن تجربه را با سایر خواننده ها به اشتراک می گذارند.

آخرین ترفند جذب ترافیک سایت

فراموش نکنید که اگر از مخاطب ها بخواهید که آن چیزی که می بینند را به اشتراک بگذارند، به احتمال زیاد این کار را انجام می دهند اما اگر این موضوع را مطرح نکنید، ممکن است به ذهن آنها نرسد. اگر محتوای شما به صورت اختصاصی برای جذب گروه خاصی از مرم تهیه شده است، باید مطمئن شوید که به دست آنها می رسد پس خیلی مودبانه از مخاطبان بخواهید تا محتوای شما را شیر کنند.

 

منبع : www.parsiangroup.com

  • مونا شریفی
  • ۰
  • ۰

وبلاگ چیست ؟

اینترنت امکانات و ابزارهای متعددی ومتنوعی را به منظور ارائه خدمات وسرویس ها در طراحی سایت و طراحی وب سایت در اختیارمخاطبان قرار می دهد . یکی از ویژگی های بسیار جذاب اینترنت در طراحی سایت طراحی وب سایت ارائه سرویس ها و خدماتی است که شما را قادر می سازد با مخاطبان خود ارتباطی پویا و متقابل برقرار نموده و از نقطه نظرات آنان در رابطه با یک مطلب ، آگاه شوید . در این راستا هر یک از کاربران می توانند دانش و تجارب خود را در اختیار دیگران قرار داده و خود نیز به عنوان عضوی از یک جامعه شبکه ای مطرح گردند ( اشتراک دانش ) . فرض کنید ابزاری ارزان قیمت برای انتشار مطلب در اختیار هر نویسنده و یا صاحب قلمی باشد که بتواند با استفاده از آن عقاید، اخبار ، دیدگاهها و نقطه نظرات خود را در رابطه با موضوعات مورد علاقه ، بدون محدودیت های مرسوم بیان نماید.آیا شما علاقه مند به استفاده از چنین ابزاری می باشید ؟ آیا تمایل به داشتن یک روزنامه شخصی دارید که در آن بتوانید مطالب خود را در ارتباط با موضوعات مورد علاقه ، بیان نمائید؟ بشریت درطی چند سال گذشته قدم در دنیای جدیدی گذاشته است که بدون شک یکی از مهمترین دستاوردهای آن تحول و دگرگونی اساسی در ارتباط با نحوه نشر اطلاعات است. طراحی سایت نمونه ای در این زمینه بوده که با توجه به ماهیت اینترنت ، ویژگی دو طرفه بودن وب و تنوع خواسته استفاده کنندگان، در کانون توجه علاقه مندان قرار گرفته و ما امروزه شاهد رشد و گسترش چشمگیر آن می باشیم . واژه ی " طراحی سایت " ، از جمله واژه های جدیدی است که قدم در عرصه ادبیات جهانی اینترنت گذاشته است .
در این مقالات طراحی سایت قصد داریم به بررسی این پدیده جدید! اینترنت پرداخته و با ابعاد متفاوت آن بیشتر آشنا شویم .

 

تاریخچه طراحی سایت و وبلاگ نویسی

برخی بر این عقیده هستند که اولین طراحی وب سایت توسط تیم برنرزلی ( مخترع وب ) ایجاد که در آن وی به طراحی سایت های جدیدی که در آن زمان ایجاد و بر روی اینترنت فعال می شدند ، اشاره می نمود. دومین طراحی سایت توسط مارک اندرسن ایجاد که وی نیز در آن عملیاتی مشابه وبلاگ برنرزلی را انجام می داد. در فاصله بین سال های 1996 تا 1997 که در طراحی سایت و طراحی پرتال از آن به عنوان انفجار وب ، نام برده می شود ، چندین وبلاگ جدید دیگر نیز ایجاد گردید . از طراحی سایت های اولیه می توان به وبلاگ Dave Winner ، طراحی سایت Berger و Cameron Barrett ، اشاره کرد . محتویات وبلاگ های اولیه اکثرا" شامل مجموعه ای از لینک ها و توضیحات مفصلی بود که متناسب با علاقه نویسنده ایجاد می شد. اما در ادامه وبلاگ نویسان ، علاقه به ایجاد طراحی سایت هایی پیدا کردند که در آن مطالبی را درج می کردند که خود تمایل به خواندن آن را در آینده داشتند مثل دفترچه خاطرات شخصی. بدین ترتیب ، وبلاگ ها بسیار شخصی و دارای شخصیتی خاص برای خود شدند .
گسترش وبلاگ ها : اکثر طراحی سایت های پیشین در طراحی سایت و طراحی پرتال توسط طراحی سایت و نرم افزار و به عنوان یک فعالیت جانبی که در منزل دنبال می نمودند ، ایجاد و محتوی و ماهیت اطلاعاتی آنان در رابطه با توانمندی و پتانسیل های فن آوری هایی بود که در آن زمان یکی پس از دیگری مطرح می شدند . تعداد طراحی وبلاگ ها در ابتدا بسیار اندک و محدود بود تا این که در سال 1999 با راه اندازی چندین سرویس رایگان و یا ارزان قیمت دررابطه با وبلاگ و طراحی سایت نویسی ، تعداد آنان رو به افزایش نهاد . سرویس هائی نظیر : Pitas, Livejournal ، Blogger و EditThisPage.com ، نمونه هائی در این زمینه می باشند . استفاده از سرویس های فوق،مستلزم دانش فنی بالائی نبود و علاقه مندان به ایجاد وبلاگ می توانستند به سرعت اقدام به ایجاد طراحی سایت مورد نظر خود نمایند . ( رشد چشمگیر وبلاگ و وبلاگ نویسی ) . تا اواسط سال 2000 ، بیش از یکهزار طراحی سایت ایجاد و این رقم تا اواسط سال 2002 به بیش از نیم میلیون رسید. بر اساس آمار موجود، تعداد وبلاگ های ایجا د شده توسط سیستم های طراحی سایت نویسی به بیش از چندصدهزار رسیده و هر چهل ثانیه یک وبلاگ جدید ، ایجاد می گردد
( بیش از شصت هزار طراحی سایت در هر ماه . منبع ) .
یکی از مهمترین تحولات مهم در ارتباط با وبلاگ ها ، تبدیل آن به یک رسانه محاوره ای بود. تعداد زیادی از مولفین و نویسندگان طراحی سایت ها از وبلاگ خود برای بحث در ارتباط با موضوعات مورد علاقه و یا موضوعات گفته شده توسط سایر نویسندگان در وبلاگ های دیگر استفاده و با بکارگیری لینک های متعدد،امکان دنبال نمودن مباحث مورد نظر را در اختیار خوانند گان قرار می دهند. بدین ترتیت ، خوانند گان علاقه مند ، می توانستند در مباحثه مورد نظر شرکت و علاوه بر آگاهی از سایر دیدگاههای موجود ، نقطه نظرات خود را بیان و یا شخصا" اقدام به ایجاد طراحی وب سایت و دنبال نمودن مباحث مورد نظر در وبلاگ خود نمایند .
از لحاظ ظاهری ، شاید وضعیت فوق را بتوان مشابه ارتباطات "چندین نفربا چندین نفر" در نظر گرفت که تاکنون به اشکال متفاوتی نظیر newsgroups ( گروه های خبری ) و یا mailing lists ( لیست های نامه ) ، پیاده سازی شده است . در این رابطه یک تفاوت اساسی وجود دارد : با توجه به اینکه نطرات ارائه شده بر روی فصای متعلق به مولف وبلاگ ارسال می گردد ، پاسخ به سایر افراد ضروری نبوده و آنان پاسخ خود را با مراجعه به وبلاگ ، مشاهده خواهند کرد. یکی دیگر از تحولاتی که همزمان با رشد و گسترش وبلاگ ها محقق گردید ، مطالعه طراحی سایت ها توسط سایر وبلاگ نویسان بود که باعث ایجاد پدیده ای با نام blogrolling ، گردید . ( بخشی از یک طراحی سایت که لیست سایت هائی را که مولف وبلاگ - بلاگر - ، آنان را بطور منظم و همیشه مطالعه و اصطلاحا" به آنان سر می زند را مشخص می نماید. این بخش معمولا" در بخش سمت راست و یا چپ صفحه بلاگر ویا در یک صفحه مجزاء قرار می گیرد ) . یکی از خصایص جالب این لینک ها ، ایجاد یک جامعه ارتباطی ( شبکه ای ) بین طراحی سایت نویسان می باشد .

وضعیت اخیر وبلاگ و طراحی سایت نویسی : وبلاگ و طراحی سایت نویسی همچنان روند توسعه و گسترش خود را ادامه داده و هر روز بر تعداد وبلاگ نویسان افزوده می گردد .جامعه طراحی سایت نویسان را اقشار متفاوت جامعه تشکیل می دهند .( پیاده کنندگان نرم افزار ، طراحی وب سایت ، متخصصین و کارشناسان فن آوری های اطلاعات و ارتباطات ، معماران اطلاعاتی ، روزنامه نگاران ، وکلاء ، متخصصین آموزشی ، مشاوران و محققین فن آوری اطلاعات ، سیاستمداران و ... ) . با توجه به جایگاه بسیار مهم وبلاگ نویسی برای روزنامه نگاران ، دانشگاه MIT در پائیز سال 2002 ، اقدام به ارائه یک واحد خاص برای دانشجویان نموده است .

 

 

وبلاگ چیست ؟

وبلاگ ، یک صفحه طراحی سایت ( مشابه یک روزنامه شخصی ) و با قابلیت دستیابی عموم کاربران به آن است . وبلاگ ها ، بر اساس یک نظم خاص بهنگام و محتوی بلاگ نشاندهنده شخصیت مولف و یا مولفان آن می باشد . اولویت استقرار و یا نشر مطلب بر اساس یک ساختار زمانی شکل می گیرد. در این حالت خوانندگان بلاگ ها همواره در ابتدا جدیدترین مطلب و یا مطالب منتشر شده را مشاهده و در صورت تمایل آن را مطالعه می نمایند .
اکثر وبلاگ ها دارای یک خط فکری خاص بوده و به نوعی آن را دنبال می نمایند . مثلا" در صورتی که یک بلاگر علاقه مند به فن آوری باشد ، با جمع آوری مطلب از منابع متفاوتی نظیر : نمایشگاه ها ، سمینارها و یا طراحی سایت های دیگر ، آنان را با فرمت مورد نظر در بلاگ خود ثبت و در اختیار مخاطبان خود قرار دهد . درصورتی که یک بلاگر علاقه مند به یک بیماری خاص بوده و مسائل علمی آن را به نوعی دنبال می نماید ، می تواند مقالات طراحی سایت و موضوعات جدید منتشر شده در رابطه با بیماری مورد نظر را بر روی بلاگ خود منتشر نماید . در صورتی که یک بلاگر , علاقه مند به مسائل اقتصادی می باشد ، می تواند با جستجو و یافتن مقالات طراحی سایت جدید در رابطه با اقتصاد، آنان را بر روی بلاگ خود منتشر نماید .
برخی از وبلاگ نویسان از بلاگ خود به منزله یک آلبوم عکس و یا بریده روزنامه ها ( شکل خاصی از یک حافظه online ) استفاده می نمایند. زمانی که بلاگر یک لینک مناسب را در این خصوص پیدا نماید و یا اطلاعاتی خاصی را که قصد دارد آنان را بخاطر بسپارد ، آنان را بر روی بلاگ خود قرار می دهد .بلاگ یک محیط الکترونیکی قابل جستجو را فراهم که علاقه مندان می توانند با استفاده از یک مرورگر وب و در هر نقطه ای از جهان به محتویات آنان دستیابی داشته باشند. یکی از ویژگی هائی که در تمامی بلاگ ها به نوعی رعایت می شود ، ماهیت انتشار و استقرار اطلاعات بر روی بلاگ بر اساس یک نظم زمانی خاص است ( تقویم اطلاعاتی ) . وبلاگ مشابه یک مجله و یا روزنامه online می باشد که مولف آن می تواند در ارتباط با موضوعات متفاوت در زمان دلخواه ، در آن اطلاعاتی را درج و منتشر نماید. تعداد زیادی از بلاگ ها دارای مجموعه ای جالب و ارزشمند از لینک ها به سایر بلاگ ها ویا سایت هائی می باشند که مولف بلاگ آنان را مثبت و مفید ارزیابی می نماید.
 

برخی از ویژگی های طراحی سایت ها عبارتند از :

• سبک و شیوه بلاگ ها عموما" شخصی ، غیررسمی و یا خودمانی است . با استفاده از ابزارهای رایگان موجود بر روی وب می توان به سادگی اقدام به ایجاد و نشر اطلاعات بر روی وبلاگ ، نمود.
• طراحی سایت ها از لحاظ کیفیت ، محتوی و اهداف دارای گونه های متعددی بوده و هر یک می توانند مخاطبان خاص خود را دارا باشند ( نظیر تیراژ روزنامه ) .
• وبلاگ ها در اواسط دهه 90 مطرح و به سرعت و همزمان با ارائه ابزارهای ساده نشر و ایجاد طراحی سایت ،نظیر Blogger.com رشد و مورد استقبال قرار گرفتند. در این راستا وبلاگ ها ی متعددی ، ایجاد گردیده است (از بلاگ هائی که شامل دفترچه خاطرات online بوده که منعکس کننده فعالیت ها و تجارب روزانه نویسنده بوده تا بلاگ هائی خصوصی و یا کوچک که صرفا" شامل توضیحاتی اندک و لینک به سایر موضوعات است ) .اکثر طراحی سایت ها مبتنی بر متن می باشند .در این رابطه وبلاگ هائی نیز وجود دارد که علاوه بر استفاده متن از سایر اقلام اطلاعاتی نظیر صوت ، تصاویر و کلیپ های ویدئوئی نیز استفاده می نمایند( بلاگ تصویری ( Photoblog ) ، بلاگ ویدئوئی ( Videoblogs ) ، بلاگ های صوتی (Audioblog) .
• هر موجودیت در یک وبلاگ بنوعی به سایر اطلاعات ، اشاره می نماید. مولفین طراحی سایت ها به سایر وبلاگ ها لینک و بگونه ای آنان را بر اساس موضوعات متفاوتی تقسیم بندی نموده تا امکان استفاده مناسب و سریع از سایر طراحی سایت ها باتوجه به موضوعات مربوطه در اختیار کاربران قرار گیرد. خوانندگان یک وبلاگ می توانند از هر نقطه ای در طراحی سایت که تمایل دارند ، مطالعه خود را شروع نمایند :در ابتدا مطالب و نوشته های جدید منتشر شده بر روی بلاگ را مشاهده نمایند و یا با استفاده از امکان جستجو و یا لینک به سایر بلاگ ها ، اطلاعات قدیمی منتشر شده را مطالعه نمایند . در زمان مطالعه یک بلاگ ، خوانندگان می تواند آن را با اولویت های متفاوتی مطالعه نمایند : زمانی ( مطالعه بر اساس زمان و تاریخ انتشار مطلب ) ، موضوعی و یا جستجو بر اساس کلید واژه های خاصی . وبلاگ ها ، اغلب شامل یک Blogroll بوده که شامل لیستی از لینک ها به سایر طراحی سایت هائی است که مولف وبلاگ آنان را پیشنهاد ، می نماید . تعداد زیادی از وبلاگ ها این امکان را برای خوانندگان خود فراهم می نمایند که نقطه نظرات خود را در رابطه با موضوع منتشر شده بر روی سایت اعلام نمایند .
• یکی از نکات جالب در رابطه با بلاگ ها ، سادگی آنان می باشد . وب سایت ها معمولا" دارای یک صفحه اصلی به همراه مجموعه ای از لینک ها به سایر صفحات برای مشاهده اطلاعات تکمیلی ،می باشند. سایت Srco به این سبک ایجاد شده است و ده ها صفحه اطلاعاتی تحت یک صفحه اصلی سازماندهی ، می شوند. اکثر وب سایت ها دارای چنین ساختاری می باشند .
 

وبلاگ نویسی را چگونه باید آغاز کرد

با توجه به نکات ذکر شده در بالا اگر شرایط لازم برای وبلاگ نویسی را دارید می توانید به انجمن های وبلاگ نویسی بپیوندید و به طراحی سایت هایی که خدمات وبلاگ نویسی را ارائه می دهند مراجعه کرده و وبلاگ مورد نظر خود را ایجاد کنید برای شروع ابتدا باید در این طراحی وب سایت ها ثبت نام کنید و نام کاربری مدنظر و آدرس وبلاگ خود را دریافت نمایید و سپس اقدام به وبلاگ نویسی کنید در ایران برای فارسی زبانان سروریس های بسیار زیادی وجود دارد که به علاقه مندان خدمات رایگان ارائه می دهند.

 

مطالب پیشنهادی :

چند روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020

12 راه آسان برای کسب درآمد آنلاین

 

 

یک وبلاگ دارای ساختاری به مراتب ساده تر است :

- یک طراحی سایت شامل صفحه ای مشتمل بر مجموعه ای از Entry ، است. یک وبلاگ ممکن است دارای آرشیو مطالب منتشر شده قدیمی نیز باشد، ولی صفحه اصلی یک بلاگ دارای جایگاهی خاص بوده و توجه تمامی مخاطبان را به خود جلب می نماید .
- یک وبلاگ معولا" حالت عمومی داشته و امکان مشاهده و مطالعه آن در اختیار عموم خواهد بود .
- موجودیت ها ی موجود در بلاگ معمولا" متعلق به یک و یا چندین مولف می باشد . - موجودیت های منتشر شده در یک بلاگ از تفکری هوشمندانه ، تبعیت می نمایند. مثلا" در صورتی که مولف یک بلاگ، لینک مناسبی را پیدا نماید ، می تواند در صورت تمایل آن را در وبلاگ خود معرفی نماید .
- ابزارهای استفاده شده توسط مولفین طراحی سایت ها ،عموما" ساده بوده و امکان افزودن موجودیت های متفاوت در زمان دلخواه ، وجود خواهد داشت .
- یک وبلاگ بر اساس اولویت و نظم زمانی خاصی سازماندهی می شود ( از جدید ترین مطالب منتشر شده به سمت قدیمی ترین مطالب منتشر شده )

 


• در حال حاضر وبلاگ های متعدد و در زمینه هائی گوناگون نظیر : سیاسی ، حقوقی ، اجتماعی ، فرهنگی ، علمی و سایر موارد وجود دارد .
• ایجاد طراحی سایت متعلق به یک قشر خاص از جامعه نبوده و اقشار متفاوت جامعه با موقعیت شغلی متفاوت اقدام به ایجاد وبلاگ می نمایند ( رئیس جمهور برخی کشورها ، دانشجویان ،اساتید دانشگاه، هنرمندان ، روزنامه نگاران )
• شاید این سوال مطرح گردد که چرا وبلاگ ها تا این اندازه متدوال شده اند ؟ یکی از تولید کنندگان نرم افزار بلاگر در این رابطه می گوید که " من فکر می کنم علت این موضوع به این مطلب برمی گردد که آنان چیزی برای گفتن دارند. در دنیائی که شاید فرصتی برای گفتن به آنان داده نمی شود و یا امکان بیان عقاید و نقطه نظرات خود را ندارند ولی می دانند که می بایست بگویند. شاید طراحی سایت بهترین گزینه در این رابطه باشد."
• وبلاگ ها بسرعت متدوال و برخی از وبلاگ ها دارای صدها هزار خواننده در طی یک روز می باشند. خوانند گان متعددی اخبار مورد نظر خود را قبل از مطالعه روزنامه از طریق طراحی سایت ها بدست می آورند . مثلا" می توان با مراجعه به یک وبلاگ از آخرین اخبار مربوط به چاپ کتب جدید و دنبال نمودن آخرین پیشرفت ها و اکتشافات ایجاد شده در زمینه های متفاوت علوم ، آگاه گردید .
• برخی وبلاگ ها صرفا" دارای یک مولف می باشند و برخی دیگر به صورت گروهی اداره می شوند . عملکرد برخی از طراحی سایت ها نظیر پرتال بوده و خوانندگان را به سایر وبلاگ ها هدایت می نمایند. یک بلاگر خوب می بایست هم دارای مهارت در زمینه نوشتن و هم مهارت های خاصی در زمینه ویرایش باشد .
• بلاگرها اغلب مجموعه ای از اطلاعات و مهارت ها را در زمینه های متفاوتی در اختیار علاقه مندان قرار می دهند (باستان شناسی :( http://www.cronaca.com/ ) ، علوم متفاوت ( http://www.futurepundit.com/ ) ، ادبیات معاصر ( http://www.2blowhards.com/ ) .
• وبلاگ ها از مجلات و روزنامه ها دارای کارآئی بمراتب بیشتری بوده و و تعداد زیادی از بلاگ ها دارای یک بخش با نام " نقطه نطرات " بوده که خوانند گان می توانند نقطه نظرات ارائه شده توسط سایر خوانند گان را مطالعه و نظر خود در این رابطه بیان نمایند . با توجه به ویژگی فوق ، نویسنده یک طراحی سایت علاوه بر ارائه نظر و دیدگاه خود می تواند پس از گذشت چندین ساعت ، بازخورد آن را داشته باشد و در صورت لزوم نقد و بررسی مجدد در ارتباط با یک مطلب را ارائه نماید .
• blogosphere ، محلی غیرمتمرکز ، خودجوش و قدرتمند برای ارائه یک موضوع و تمرکز بر آن را به خوبی ارائه می نماید. وبلاگ ها یک ساختار عقلانی و منطقی برای ارائه نقطه نظرات میلیون ها خواننده را فراهم می نمایند .
• یک وبلاگ بندرت اهداف مالی را دنبال می نماید. از جمله اهداف طراحی سایت نویسان می توان به تمایل آنان به منظور برقراری ارتباط با دیگران ، معرفی توانمندی ها و سرگرمی ، اشاره نمود (شاید هم ترکیبی از سه مورد) .
• بلاگ ها ، تبعیض ها و محدودیت های موجود در ارتباط با منابع رسانه ای دیگر را از میان بر می دارند . تعداد زیادی از خوانند گان روزنامه ها بر این اعتقاد هستند که روزنامه ها و ایستگاههای سخن پراکنی ، دارای شرایط بهینه و مناسبی برای آزادهای مدنی نمی باشند .این موضوع در رابطه با وبلاگ ها صدق نمی نماید . طراحی سایت ها در عرصه های متفاوتی و در ارتباط با مسائل متفاوت سیاسی ، احتماعی و فرهنگی ،اقدام به نشر اطلاعات نموده و مخاطبان با رویکردی کاملا" آزادنه قادر به مطالعه مطالب منتشر شده و در صورت تمایل بیان دیدگاه خود در ارتباط با آن می باشند.
• متداولترین وبلاگ ها به منزله بهترین طراحی سایت نبوده و این موضوع کاملا" نسبی است .
• از امکانات ارائه شده توسط مراکز متعددی می توان به منظور ایجاد یک وبلاگ رایگان استفاده نمود(: http://www.blogger.com )
• اولین نرم افزار جامع و سیستمایتک به منظور ایجاد و بلاگ در سال 1999 ارائه و از آن زمان تاکنون ، میلیون ها بلاگ جدید ایجاد شده است .

 


کاربرد وبلاگ ها

وبلاگ ها دارای مزایا و دستاوردهای متعددی می باشند که به برخی از آنان اشاره می گردد :
• انتخاب مطلب ( داده ) : میزان تولید و نشر اطلاعات در سطح جهان به سرعت در حال پیشرفت بوده و روندی کاملا" تصاعدی را طی می نماید . بدیهی است در چنین وضعیتی ، حتی امکان مطالعه بخش اندکی از آنان نیز وجود نداشته و ما مستلزم استفاده از روش ها و مکانیزمهائی به منظور فیلترینگ اطلاعات و یافتن اطلاعات مورد نظر در یک رابطه خاص بدون از دست دادن منبع ارزشمند و محدود زمان می باشیم . طراحی سایت ها با تمرکز بر روی یک موضوع خاص می توانند بستری مناسب برای ارائه اطلاعات را فراهم نمایند . با مطالعه و خواندن مطالب منتشر شده بر روی یک وبلاگ که توسط فردی با علایق مشترک با شما تهیه و منشتر شده است ، احتمال یافتن مطالب مورد نظر در زمانی معقول فراهم می گردد. با ترکیب و جمع بندی مطالب منتشر شده در ارتباط با یک موضوع خاص از چندین وبلاگ انتخابی، می توان به مجموعه ای از اطلاعات مورد علاقه، دست یافت . با توجه به اینکه طراحی سایت ها خلاصه ای از سایر موضوعات مربوط به دیگران را نیز ارائه می نمایند ، آنان یک دید اطلاعاتی مناسب در ارتباط با یک موضوع را به مخاطب خود منتقل می نمایند. مطالب و موضوعاتی که در چندین وبلاگ مورد توجه قرار می گیرد به خواننده امکان آگاهی از نقطه نظرات چندین وبلاگ نویس را در ارتباط با یک موضوع خاص ، خواهد داد . بدین ترتیب خواننده قبل از مطالعه تمام مطلب ، دید مناسبی نسبت به آن را پیدا نماید . به فرآیند فوق ، triangulation گفته می شود .
• مدیریت دانش و تجارب شخصی : محتویات طراحی سایت به منزله یک بایگانی از افکار و اندیشه های وبلاگ نویسان آن بوده که در مقاطع زمانی متفاوتی نوشته شده و در صورت نیاز به اطلاعاتی خاص می توان با استفاده از مراکز جستجو و بر اساس یک کلید واژه خاص به آنان مراجعه نمود. وجود لینک ها ی متعدد مرتبط با یک موضوع خاص که توسط مولف یک طراحی سایت مشخص می گردد ، امکان دنبال نمودن وضعیت موجود در رابطه با یک موضوع خاص را در اختیآر علاقه مندان قرار می دهد .
• ارتباط دو سویه : همانگونه که در بخش قبل اشاره گردید ، وبلاگ ها به محیط و یا رسانه محاوره ای برای مباحث عمومی و تخصصی تبدیل و امکان تعامل اطلاعاتی بین وبلاگ نویسان و خوانندگان از یکطرف و خوانندگان با خوانندگان از طرف دیگر فراهم می گردد . ویژگی فوق از ماهیت دوطرفه بودن وب به نحو احسن استفاده و آن را در جهت اهداف خود بکار می گیرد.
• جامعه شبکه ای : پدیده وبلاگ نویسی فرصت ها و پتانسیل های مناسبی را در جامعه شبکه ای ، ایجاد می نماید. نویسندگان وبلاگ ها به مرور زمان توسط خوانندگان خود شناخته خواهند شد. بدین ترتیب آنان در معرض فرصت هائی قرار خواهند گرفت که شاید هرگز تصور آن را نمی کردند. در جامعه شبکه ای هر شخص می تواند دارای سهمی در تولید و ارائه اطلاعات داشته باشد و خود نیز می تواند از دستاوردهای اطلاعاتی دیگران استفاده نماید. شبکه فوق نظیر شبکه های نظیر به نظیر بوده که یک کامپیوتر می تواند در یک لحظه از منابع موجود بر روی سایر کامپیوترها استفاده نماید و هم می تواند منابع مورد نظر بر روی سیستم خود را جهت استفاده در اختیار سایر کامپیوترها قرار دهد . جامعه شبکه ای دارای ایستگاههائی ( انسان ) است که در آن هر یک سهمی در تولید و ارائه اطلاعات و استفاده از اطلاعات دیگران را بر عهده خواهند داشت .
• روتینگ اطلاعات : طراحی سایت ها دارای تاثیری مثبت در خصوص چرخش آزادنه اطلاعات در یک جامعه اطلاعاتی می باشند . خواننده و نویسنده یک وبلاگ اغلب به یک جامعه و یا سازمان یکسان تعلق نداشته و برای ارتباط بین آنان مرز خاصی وجود نخواهد داشت . بدین ترتیب ما شاهد تقابل افکار ، اندیشه ها در یک مقیاس گسترده و جهانی بوده که زمنیه یک جامعه اطلاعاتی را ایجاد می نماید . ایجاد چنین روابطی در دنیای خارج از طراحی سایت امری مشکل و گاها" غیر ممکن است .

 


فن آوری و وبلاگ

فن آوری ها و مهارت های لازم در خصوص وبلاگ ها به سرعت در حال تغییر و تحول می باشد.علت این همه سرعت را می توان در عوامل زیر جستجو نمود :
• عدم وجود انحصار :عملیات یک وبلاگ به یک نرم افزار خاص و انحصاری و یا امکاناتی که صرفا" در اختیار یک سازمان خاص است ، وابسته نمی باشد. وبلاگ نویسان در حوزه عملکرد طراحی سایت خود دارای آزادی عمل مناسبی می باشند و در هر زمان می توانند شکل ظاهری ، لی اوت و یا محتویات آن را تغییر داده و یا ویژگی های جدیدی را بدون کسب اجازه یک مقام خاص به آن اضافه نمایند. . وبلاگ ها بستر لازم برای خلاقیت انسان را در تمامی زمنیه ها ارائه نموده و هر یک از ساکنین این کره خاکی قادر به شکوفائی خلاقیت خود و آفرینش محصولات متفاوت اطلاعاتی ، خواهند بود.
• تعداد و تنوع گسترده کاربران : تمامی افرادی که در یک جامعه مدرن اطلاعاتی زندگی می کنند ، تمایل به انتشار تجارب خود ، استفاده از تجارب دیگران ، دریافت بازخورد سریع نسبت به موارد منتشر شده ، ارزیابی نتایج و بهبود دانش و تجارب خود را دارند( فردایمان بهتر از امروز و امروزمان بهتر از دیروز ) . وبلاگ ها یک شبکه ارتباطی قدرتمند را ایجاد نموده و پس از طرح یک ایده و یا موضوع جدید در طراحی سایت ، شاهد حرکت سریع آن در شبکه ارتباطی خواهیم بود. بدین تریتب درصورت ارائه یک مطلب ارزشمند و صحیح ، امکان استفاده از آن در سریعترین زمان ممکن برای دیگران فراهم شده و در صورتی که مطلب منتشر شده نادرست باشد ، نویسنده آن با دریافت سریع بازخوردهای مورد نظر و بررسی آنان ، می تواند اشتباه خود را در اسرع وقت تصحیح نماید.
• ارتباط شغلی وبلاگ نویسان : تعداد زیادی از وبلاگ نویسان خود پیاده کنندگان نرم افزار می باشند . در چینین مواردی آنان به عنوان وبلاگ نویس قادر به تشریح ویژگی های جدید یک محصول با کیفیتی مطلوبتر و با استفاده از فن آورهای متعدد خواهند بود .

 

چه تعداد بلاگ وجود دارد ؟

Blogcount.com ، از جمله مراکزی است که اطلاعات مناسب و دقیقی در رابطه با وبلاگ ها در سراسر جهان را جمع آوری و گزارشات متعددی را در این خصوص ارائه می نماید. در ژوئن سال 2003 ، تعداد طراحی سایت ها بین 4 / 2 تا 9 / 2 میلیون ، برآورد شده است . در صورتی که ظرفیت هر وبلاگ را معادل پنجاه کیلو بایت در نظر بگیریم ، blogosphere ظرفیتی معادل 81 گیگابایت را خواهد داشت .


وبلاگ ها متعلق به چه افرادی هستند ؟

بر اساس بررسی انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی Jupiter ، تقریبا" دو درصد کاربران اینترنت دارای بلاگ می باشند. اکثریب قریب به اتفاق افرادی که دارای وبلاگ می باشند به صورت Dial-up به اینترنت دستیابی نموده و بیش از نیمی از آنان دارای درآمدی پائین تر از شصت هزار دلار در سال! می باشند.هفتاد درصد بلاگ ها متعلق به افرادی است که بیش از پنج سال است که از اینترنت استفاده می نمایند . ( منبع Blogging by the number ) . بیش از پنجاه درصد وبلاگ هائی که توسط موسسه بین المللی تکنولوژی و علوم انسانی ، پیمایش شده است نشاندهنده این واقعیت است که آنان به زبان انگلیسی نوشته شده و ده زبان برتری که طراحی سایت ها با آنان نوشته شده اند به ترتیب : پرتقالی ، لهستانی ، فارسی ، فرانسوی ،اسپانیائی ، آلمانی ، ایتالیائی ، هلندی و ایسلندی می باشند .


چه کسانی وبلاگ ها را مطالعه می نمایند ؟

موسسه تحقیقاتی Jupiter در بررسی خود اعلام نموده است که صرفا" چهار درصد از کاربران اینترنت ، اقدام به مطالعه و خواندن وبلاگ ها می نمایند . وبلاگ ها ، عموما" توسط مردان خوانده می شوند ( شصت درصد مردان و چهل درصد زنان ) . کاربران خانگی اینترنت که مجموع درآمد آنان بیش از شصت هزار دلار در سال می باشد ، شصت و یک درصد از خوانند گان طراحی سایت ها را تشکیل می دهند . بیش از پنجاه و چهار درصد از گزینه Dial-up و چهل و شش درصد از گزینه Broadband برای دستیابی به اینترنت استفاده می نمایند . هفتاد و سه درصد از خوانند گان وبلاگ ها بیش از پنج سال است که از اینترنت استفاده می نمایند( منبع : Blogging by the Numbers )


نکاتی جالب در رابطه با وبلاگ ها

• بیش از ده هزار Domain ثبت شده در ریجستری whois دارای واژه "blog" می باشد .
• بلاگ ها بطور متوسط در هر سه روز یک مرتبه بهنگام می گردند . ( بر اساس مطالعه غیررسمی ارائه شده توسط BlogCount )
• بر اساس بررسی موسسه تحقیقاتی Nielsen/NetRatings ، در ماه می سال 2003 ، LiveJournal ، شصت و پنجاهمین رتبه را در بین سایت های متداول بر روی اینترنت به خود اختصاص داده بود . ( هر ده روز یکصد د و هشتاد و چهار هزار بازدید کننده )
خلاصه
اشتراک دانش یکی از مهمترین دستاوردهای فن آوری اطلاعات و ارتباطات می باشد. بدین منظور می توان از روش های متفاوتی نظیر شرکت در همایش ها ، مباحث علمی ، کتاب ، روزنامه ها و سایر موارد دیگر ، استفاده نمود. هر یک از روش های فوق دارای مزایا و محدودیت های مختص به خود می باشند . محدودیت زمانی ، مکانی و میزان تعامل اطلاعاتی با مخاطبان از جمله چالش های اساسی در ارتباط با هر یک از روش های فوق می باشد . نشر اطلاعات و دانش شخصی با استفاده از پتانسیل های وب ( نظیر انتشار مقالات ) و طراحی سایت ها ، ضمن غلبه بر محدودیت های زمانی و مکانی ، حق انتخاب مخاطب را ارج نهاده و بستری مناسب برای تعاملات اطلاعاتی دوسویه را فراهم نماید. انتشار دانش و تجارب شخصی در قالب طراحی سایت ها ، گزینه ای پیشرفته و مناسب در ارتباط با امر تحقیقات و اطلاع رسانی صحیح و به موقع می باشد. توسعه پایدار در هر کشوری مستلزم ارج نهادن به امر تحقیق و پژوهش و اطلاع رسانی سریع و صحیح است . در صورتی که پدیده وبلاگ نویسی را از این زاویه مورد توجه قرار دهیم به جایگاه ارزشمند آنان در ایجاد شبکه های گسترده نشر دانش و ارتباطی بیشتر پی خواهیم برد( دریافت سریع بازخوردها در ارتباط با ایده های ارائه شده ، تسهیل در ارتباط بین محققین ، طبقه بندی محتوی در زمنیه های مختلف )

 

 

 

منبع : www.npco.net

  • مونا شریفی
  • ۰
  • ۰

روندهای جدید طراحی وب سایت ها در سال 2020

روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020 از خلاقیت های تکنیکی طراحان وب سایت است که هر ساله در حال تغییر می باشد. ایجاد فرم های جدید و به روز که در عین خلاقیت، محبوب نیز می باشند، از گرایش هایی هستند که طراحان وب به دنبال ایجاد آن می باشند. در ادامه به 8 روند طراحی نوآورانه برای وب در سال 2020 می پردازیم.

طراحی وب سایت

امروزه با گسترش تکنولوژی، انسان ها در عصر جدیدی به نام ارتباطات زندگی می کنند که به لطف اینترنت، توانسته اند جهان را در قالب یک دهکده جهانی تعریف کنند. با این پیش زمینه می توان بیان کرد که ارتباطات انسان ها از طریق اینترنت و ابزارهای برخاسته از آن به خصوص اپلیکیشن ها و وب سایت ها بسیار آسانتر و سریعتر شده است.  یکی از این ابزارهای ارتباطی وب سایت ها هستند که امروزه به لطف بستر فضای مجازی، محلی برای تعامل مستقیم افراد با مشتریان و مخاطبان آنها می باشند.

طراحی وب یا Web Design به معنی ایجاد یک پایگاه اینترنتی است که می تواند با هدف ارائه خدمات، محتوا مفید برای کاربران، فروش کالا، اطلاع رسانی و یا زندگی شخصی ساخته شود. مفهوم طراحی وب در برگیرنده یک مجموعه پروسه است که از قسمت های مختلفی از جمله لایه سازی صفحات، طراحی گرافیکی، تولید محتوا و اصول سئو تشکیل شده است.

روندهای نوآورانه طراحی وب سایت در سال 2020

ویژگی های مهم در طراحی وب سایت

طراحی وب یکی از مهمترین بخش های راه اندازی یک وب سایت در فضای مجازی است که اگر به خوبی انجام شود، باعث جذب کاربران بسیاری علاوه بر افزایش اعتبار وب سایت خواهد شد. وب سایت های با کیفیت امروزه دارای ویژگی های مشترک و یا خاصی می باشند که سبب می شود تا آنها هم از نظر کارایی و هم از نظر زیبایی متمایز با بقیه سایت های دیگر شوند. از جمله این ویژگی ها و نکات مهم در طراحی وب سایت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده از یک دامنه مناسب برای وب
  • استفاده از طرح های گرافیکی زیبا و خاص از جمله یک لوگو چشم نواز به عنوان برند شما
  • رعایت ابعاد مناسب برای بخش های مختلف وب سایت 
  • استفاده از جلوه های گرافیکی 
  • ارائه ایمیل، آدرس و تلفن و سایر راه های ارتباطی برای وب سایت و ارتباط کاربر با شما
  • ایجاد قسمت چت آنلاین
  • طراحی و ایجاد منوی ناوبری
  • ایجاد یک باکس جستجو در وب سایت
  • امکان درج نظر
  • ریسپانسیو کردن سایت 
  • رعایت نکات امنیتی از جمله گذاشتن گواهی امنیت ssl
  • استفاده از یک میزبان مناسب برای وب سایت

ویژگی های مهم طراحی وب سایت

طراحی نوآورانه سایت 

با توجه به اینکه گرایش ها و طراحی های وب سایت ها هر ساله به طور مداوم در حال تغییر می باشند، از این رو بسیار مهم است تا وب سایت های محبوب این تغییرات را بررسی کنند و طراحی وب سایت خود را با آن در صورت لزوم تطابق بخشند. در ادامه به برخی از روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020 می پردازیم که عبارتند از:

  • مودهای تاریک
  • طرح های رنگی درخشان
  • عناصر سه بعدی همه جانبه
  • ترکیب عکاسی با گرافیک
  • جستجوها و کلیک کردن های اینترنتی کمتر
  • لایه ها، سایه های نرم و عناصر شناور
  • نقص هایی که شخصیت می سازند
  • چارچوب های محکم از فضای سفید

 

مطالب پیشنهادی :

12 راه آسان برای کسب درآمد آنلاین

طراحی سایت کارخانه

 

طراحی و خلاقیت نوآورانه طراحی سایت در سال 2020

روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020 | قسمت اول

مودهای تاریک یکی از روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020 است که در آن عناصر رنگی و طرح ها بیشتر جلوه می کنند و علاوه بر آن، می توانند سبب صرفه جویی در انرژی و افزایش عمر صفحه نمایش شوند. از دیگر روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020 می توان به روند طراحی نقص های شخصیت ساز اشاره نمود. به این معنا که عدم کامل بودن عناصری که در حالت دستی طراحی شده اند، سبب می شود تا حس انسانی بودن و پویایی در وب سایت ها ایجاد شود. در این طراحی ها، عدم استفاده از طرح های بی نقص ماشینی کنار گذاشته شده و با طراحی های واقعی تر، بر جذابیت و زنده کردن وب سایت افزوده می شود. همچنین می توان به عناصر سه بعدی همه جانبه در روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020 اشاره نمود که غالبا استفاده از این عناصر، همواره برای مردم جذاب بوده و این اشکال سه بعدی، باعث ایجاد تجربه ای همه جانبه برای سایت شما خواهد شد.

بهترین روند طراحی نوآورانه طراحی وب سایت

روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020 | قسمت دوم

چهارمین مورد از 8 روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020 را می توان لایه ها، سایه های نرم و عناصر شناور دانست. در واقع این مورد به ایجاد عمق و هیجان در وب سایت شما می پردازد و ظاهری سه بعدی در آن ایجاد می کند. ترکیب عکاسی با گرافیک، یکی دیگر از ترندهای خلاقانه طراحی وب سال 2020 است که در آن گرافیک های اصیل در کنار عکس های واقعی، سبب ایجاد جلوه های بصری به یادماندنی تر و زیباتر خواهند شد. استفاده از تصاویر و گرافیک های منطبق با شخصیت شما می تواند باعث انعطاف پذیرتر شدن وب سایت شود.
چارچوب های محکم از فضای سفید را می توان ششمین روند طراحی نوآورانه در نظر گرفت که به مفهوم استفاده بیشتر از فضاهای سفید برای ساختاربندی بیشتر طرح های خود می باشند. این چارچوب های عریض از فضاهای سفید باعث القای یک ساختار محکم برای وب سایت شما خواهد بود.

جدیدترین روند طراحی وب سایت در سال 2020

روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020 | قسمت سوم

طرح های رنگی درخشان و جستجوها و کلیک کردن های کمتر اینترنتی از دیگر موارد 8 روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020  می باشد که به ترتیب در طرح های رنگی، ایجاد احساس سه بعدی بودن و بیرون آمدن طراحی های سایت از صفحه نمایش و در جستجوها و کلیک کردن های کمتر اینترنتی، کوچکتر کردن و کمتر کردن متون در کنار تمرکز اصلی بر تصاویر بزرگ پیش زمینه مورد توجه قرار گرفته است.

 

 

منبع : www.papgroup.ir

  • مونا شریفی
  • ۰
  • ۰

برای افراد بسیاری رسیدن به ثروت و حتی پول در آوردن روزانه به صورت آنلاین فقط یک رویاست. همین افراد اگر راهی برای دست یافتن به ثروت آنلاین حالا چه از طریق وب سایت و چه با استفاده از سایر روش ها پیدا کنند، قطعا از شغل خود استعفا می دهند و به همان کسانی تبدیل خواهند شد که دست به کارآفرینی می زنند و از آن به بعد زمان بیشتری را صرف توجه به خانواده می کنند؛ پس پایان این راه به دست گرفتن کنترل زمان و زندگی خواهد بود.
نکته ای که افراد نا آشنا به تکنولوژی را شوکه می کند این است که رسیدن به درآمد به صورت آنلاین خیلی هم یک رویا نیست. من حدود یک دهه است که از همین راه پول در آورده ام و روش من طراحی وب سایت و مدیریت وب سایت بوده و هست. من صدها فرد دیگر را هم می شناسم که خیلی حرفه ای به صورت آنلاین درآمد دارند و با داشتن وب سایت حرفه ای و چیدن استراتژی درست و بازاریابی اینترنتی همیشه حساب هایشان پر پول می شود.
خبر خوب این است که استراتژی کسب ثروت اینترنتی خیلی هم پیچیده نیست. اغلب صاحبان کسب و کارهای آنلاین مدتی را صرف سرمایه گذاری می کنند تا به درآمد برسند زیرا بیشتر نکات را تجربی متوجه می شوند اما اگر تمام انرژی و تمرکز خود را روی ایده بگذارید حتما موفق خواهید شد، این کار مثل کشاورزی است، دفعه اول که وارد بازار کسب و کار اینترنتی می شوی سخت است تا وسایل لازم را جمع کنی اما از بار دوم همه چیز سریع و آسان خواهد شد و شما می توانید به سرعت به درآمد بیشتر و بیشتر برسید.
اگر شما هم دوست دارید که آنلاین کسب درآمد داشته باشید اما نمی دانید از کجا شروع کنید، در ادامه 12 ترفند سئو را خواهم گفت که اگر وب سایت داشته باشید در آنها با سرعت بیشتری موفق خواهید شد و کارآمدی آنها را خودم امتحان کرده ام.



کسب درآمد اینترنتی
 

1-تبلیغات گوگل

به هر وب سایت مطرح و معروف دنیا که سر بزنید تبلیغات گوگل را در آنها پیدا می کنید. موضوع از این قرار است که گوگل تبلیغاتی را به وب سایت ها ارائه می دهد و شما با قرار دادن آن تبلیغات در وب سایت خود به ازای هر کلیکی که بیننده روی آن تبلیغ انجام بدهد، مبلغی به حسابتان اضافه خواهد شد. پس بسیاری از وب سایت های جهانی فقط با قرار دادن تبلیغات گوگل در وب سایت خود درآمدهای میلیون دلاری کسب می کنند.
در چند سال گذشته به خاطر تحریم ها، ایرانی ها نمی توانند از تبلیغات گوگل استفاده کنند اما بازهم مشکلی نیست چون تبلیغات را می توانید از شرکت ها و موسسات ثروتمند کشور بگیرید و در وبسایت خود قرار بدهید؛ در آن صورت باز هم با هر کلیکی که روی آن تبلیغ خاص شود، مبلغی به حساب شما اضافه خواهد شد.

2-ارائه مشاوره آنلاین

یکی دیگر از راه های کسب درآمد آنلاین مشاوره است به این معنا که اگر در زمینه خاصی تخصص دارید، می توانید افرادی را پیدا کنید که به مشاوره شما احتیاج داشته باشند. بسیاری از مردم حاضر هستند برای دریافت مشاوره درست هزینه‌های خوبی پرداخت کنند. یکی از همکاران من از طریق مشاوره اینترنتی پولدار شده است، یکبار به من گفت که چند سال فقط در وب سایتم درباره تخصص خودم می نوشتم اما بعد از چند سال موسسه ها و شرکت های بسیار بزرگی با من تماس می‌گرفتند که از من مشاوره بگیرند و به ازای آن هم پول خوبی می پرداختند. او الان حدود 100 دلار در ساعت درآمد دارد و این درآمد فقط از طریق مشاوره آنلاین است.
اگر دوست دارید که شما هم مشاور باشید، توصیه می کنیم که طراحی سایت خود را همین حالا آغاز کنید اما اگر علاقه مند هستید که اول کمی با این حوزه آشنا شوید من به شما پیشنهاد می کنم که وب سایت Clarity.fm را ببینید؛ این وب سایت به کاربرانش اجازه می دهد که به صورت رایگان ثبت نام کرده و از مشاوره سایرین استفاده کنند. با دیدن این وبسایت دید بهتری درباره این نوع بازاریابی اینترنتی پیدا خواهید کرد.

3-درآمد اینترنتی با بازاریابی وابسته

چه وب سایت داشته باشید چه هنوز در حال کمک گرفتن از وبلاگ ها باشید، می توانید نیم نگاهی به بازاریابی وابسته بیندازید. بازاریابی وابسته به این معناست که برای پول درآوردن با فرد یا شرکت دیگری محتوای خود را شریک می شوید. برای مثال اگر در جایی به وسیله یا محصول خاصی اشاره می کنید، لینک فروش آن محصول از شریک تجاری خود را قرار می دهید تا خواننده از وی خرید خود را انجام بدهد و قاعدتا شریک شما هم به ازای فروش خود به شما مبلغی را پرداخت خواهد کرد.
به طور کلی می توانید شرکت هایی را پیدا کنید که در ارتباط با محتوای شما فعالیت می کنند برای مثال فرض کنید که یک مشاور مالی هستید و مطالبی که در وب سایت خود قرار می دهید همه در رابطه با همین زمینه تخصص خودتان است، بنابراین شرکت هایی که می توانند شریک محتوای شما شوند سازمانهایی مانند ارائه دهندگان کارت های اعتباری، فعالان و سپرده گذاران متمرکز و بازکنندگان حساب های پس انداز و مواردی از این قبیل هستند.
اگر خوب و حرفه ای وارد بازار کار اینترنتی شوید و با یک یا دو شرکت مالی بزرگ قرارداد همکاری ببندید، می توانید ماهانه به درآمدهای میلیون دلاری برسید و اگر تصور می کنید که این یک شعار است باید بگویم که وب سایت marketing sense of sense با همین روش امروز در ماه 100000 دلار درآمد دارد.

4-آموزش آنلاین

شما می توانید به صورت آنلاین کلاس آموزشی یا همان دوره آنلاین برگزار کنید. خوشبختانه آموزش اینترنتی در دوران شیوع ویروس کوید 19 رونق زیادی یافته و حالا شما می توایند از آشپزی تا درس های پیچیده ی اقتصادی را به صورت آنلاین آموزش بدهید یا آموزش بگیرید. می توانید کلاس های خود را بفروشید یا با ارائه تخفیف افراد زیادی را به خود جذب کنید.
در سال گذشته یکی از دوستان نزدیک من چند دوره آنلاین برگزار کرد و درآمد او در پایان سال به نسبت سال گذشته وی 6 برابر شده بود. اگر وب سایت ندارید اما متخصص هستید، پیشنهاد می کنم همین حالا به شرکت طراحی سایت درخواست طراحی وب سایت بدهید زیرا با تورم موجود همواره قیمت طراحی وب سایت افزایش می یابد اما ما خدمات خود را با قیمت سال گذشته در اختیار شما قرار می دهیم. اگر هنوز درباره داشتن وب سایت مردد هستید باید بدانید که برخی افراد که به درآمدهای کوچکتر راضی هستند برای فروش کورس های آموزشی خود از وب سایت هایی مثل teachable.com کمک می گیرند که بازدید از آن نیز خالی از لطف نیست و می توانید از آن برای طرح وب سایت آموزشی خود نیز ایده بگیرید.

5-پادکست

یکی از راه های کسب درآمد آنلاین که در یکی دو سال گذشته در ایران هم طرفداران زیادی به دست آورده میزبانی از یک پادکست است. پادکست نوع مدرن رادیو است که هرکسی در زمینه های مورد علاقه خود می تواند فقط با گوش دادن آموزش ببیند. اگر پادکست خوبی داشته باشید، بعد از مدتی شرکت هایی که در زمینه کاری مرتبط با شما فعالیت می کنند، به سراغتان می آیند و اسپانسر پادکست می شوند و شما را به درآمدهای میلیونی می رسانند.
من هنوز یادم هست که اولین اسپانسرم را از پادکستم پیدا کردم که با حساب قیمت دلار امروز چیزی حدود 8000 دلار به من پرداخت کردند و من فقط در ابتدای پادکستم از آنها نام می بردم. با وجود این که شرکت اپل در گوشی های خود پادکست را به صورت دیفالت قرار داده بسیاری از ایرانی ها نیز حالا با پادکست آشنایی دارند. من کسانی را می شناسم که از پادکست هایشان چیزی حدود 400000 دلار درآمد دارند.
باید اعتراف کنم که راه اندازی و داشتن پادکست یکی از روش های سخت کسب درآمد اینترنتی است زیرا باید هم دست به نوشتن شما قوی باشد و هم درباره چگونگی ضبط و ویرایش پادکست بدانید اما هنوز هم یکی از پردرآمدترین روش‌های درآمد مجازی به شمار می آید. اگر بخواهید یک پادکست ایرانی گوش بدهید و ایده بگیرید من به شما رادیو فاینداتور را توصیه می کنم.

 

مطالب پیشنهادی :

طراحی سایت کارخانه

آموزش سئو سایت و بهینه سازی سایت

 

6-فروش کتاب به صورت آنلاین

همه می دانیم که برای چاپ کتاب زمان و هزینه سنگینی باید بپردازیم اما این روزها تمام کتاب های منتشر شده در دنیا را می توانید به صورت آنلاین پیدا کنید و از همه مهمتر این که می توانید کتاب خودتان را به صورت آنلاین بنویسید و منتشر کنید و روانه بازار اینترنتی نمایید. وب سایت هایی وجود دارند که با اختصاص دادن فضای مخصوص به هر کاربر اجازه می دهند که هرکسی کتاب های خود را در آن بارگزاری کند که البته نمونه های خوب این نوع وب سایت ها اغلب خارجی هستند. یکی از کسانی که در جهان در این زمینه بسیار موفق است جوزف هاگو نام دارد که تا به حال صدها کتاب را به صورت اینترنتی منتشر کرده و کاربران زیادی هم دارد. او از وب سایت خود تا به حال 685 جلد کتاب فروخته است و ماهانه چیزی حدود هزار و 857 دلار درآمد دارد.
اگر فکر می کنید که می توانید کتابی بنویسید که مردم به خواندن آن علاقه مند شوند با یک استراتژی هوشمند و بدون پرداخت هزینه ای بابت چاپ و انتشار می توانید وب سایت فروش کتاب آنلاین داشته باشید یا کتاب خود را آنلاین بفروشید.

7-وب سایت فروشگاهی

یکی از پردرآمدترین راه های کسب درآمد اینترنتی در دنیا و به ویژه در ایران داشتن وب سایت فروشگاهی است. اگر این راه را انتخاب می کنید، مهمترین کار شما داشتن یک وب سایت فروشگاهی حرفه ای و بهینه سازی وب سایت است. باید به یک شرکت طراحی وب سایت مراجعه کرده و درخواست طراحی وب سایت فروشگاهی بدهید و در صدد جمع آوری یک بانک اطلاعاتی قوی باشید.
امروزه دیگر نیازی نیست که حتما یک شی یا کالای حقیقی را به فروش برسانید و مانند وب سایت هایی چون دیجی کالا عمل کنید بلکه حالا بسیاری خدمات را هم می توان به صورت اینترنتی فروخت که یکی از نمونه های بارز آن وب سایت‌های فروش بیمه به صورت آنلاین هستند. در این نوع کسب و کار خریداران مایل هستند که به صورت مستقیم پول پرداخت کنند و شما کافیست که وبسایت قوی با ترافیک بالای خود را با یکی از شرکت های فعال در زمینه مورد نظر خود شریک شوید و هر روز شاهد افزایش موجودی حسابتان باشید.

8-کار آزاد اینترنتی

اگر نویسنده خوبی هستید، امکان این وجود دارد که با نوشتن در فضای مجازی صاحب درآمد شوید، شاید تصور کنید که این راه بسیار آسان است اما باید بگویم که نویسندگان فضای مجازی امروزه بسیار حرفه ای هستند و برای آن که بتوانید از این راه درآمد داشته باشید باید روی این کار تمرکز داشته باشید.
یکی از وبلاگ نویسان حرفه ای که می شناسم سالانه چیزی حدود 200 هزار دلار درآمد دارد که البته در زمینه کاری خود جزو 6 چهره برتر به شمار می آید. او از سال 2011 وبلاگ نویسی را شروع کرد که آن زمان به صورت پاره وقت کار می کرد تا درآمد بیشتری داشته باشد اما با گذشت زمان او توانست به وبلاگ نویسی حرفه ای تبدیل شود و درآمدش را 3 برابر کند؛ به همین خاطر شغل تمام وقت خود را رها کرد و تمام وقت نوشت. حالا او به صورت آنلاین به مردم چگونگی سرمایه گذاری در بانک ها را یاد می دهد.
این نویسنده باتجربه به من گفت که راز موفقیتش علاقه و ساخت روابط خوب با مردم بود و همیشه سعی می کرد که نوشته هایش کیفیت بهتری داشته باشند و تا 100% از محتوای خود اطمینان نداشت آن را منتشر نمی کرد.

9-پست های حمایتی

اگر وبسایت یا شبکه اجتماعی قوی و پررونقی دارید، می توانید با حمایت افرادی که در رده شما هستند، درآمد کسب کنید که این کار از طریق پست های تبلیغاتی انجام می شود. اصولا صاحبان شرکت های بزرگ دوست دارند که مبلغی را به وبلاگ نویسان یا صاحبان وب سایت های مطرح بپردازند تا از محصولات آنها حمایت شوند.
من هم اولین باری که مبلغی بابت پست حمایتی دریافت کردم آن قدر خوشحال شدم که ساعت ها در خیابان راه رفتم. فکر می کنم که اولین درآمدم از این راه 100 دلار بود اما آن زمان پول خیلی زیادی برای من به حساب می آمد و به مرور افراد بیشتری دوست داشتند که از پست های من استفاده کنند و به همین روش درآمدم هم بیشتر شد. این روزها درآمد من از این راه چیزی حدود 4500 دلار است و قوانین زیادی وضع کرده ام تا یک پست تبلیغاتی قبول کنم زیرا استفاده زیاد از پست های تبلیغاتی به شما ضرر می رساند.
من کسی را می شناسم که بابت هر پست تبلیغاتی 20000 دلار می پردازد که از نظر من این مبلغ خیلی زیاد و به عبارتی دیوانگی است با این وجود هدفم این بود که بگویم مبالغ زیادی را می توانید از این روش به دست بیاورید. نکته خوبی که درباره پست های تبلیغاتی وجود دارد این است که نه تنها به شما پول نقد پرداخت می کنند بلکه وسایل و خدمات رایگان متعددی هم به شما ارائه می دهند اما توجه داشته باشید که برای این نوع درآمدها باید یک استراتژیست قوی داشته باشید. امروزه بسیاری از وب سایت ها کار تبلیغاتی خود با سایر وب سایت ها را از طریق رپرتاژ آگهی انجام می دهند.

10-برگزاری وبینار

اگر هنوز هم قانع نشدید که می توان آنلاین به درآمدهای میلیونی رسید یکی از راه های دیگر وبینار است. وبینار نوعی کلاس آنلاین است که در آن یک نفر به سایرین آموزش می دهد و در واقع توصیه ها و نکاتش را به صورت رایگان در اختیار دیگران قرار می دهد. در حال حاضر وبینارهایی که در ایران پرطرفدار هستند اغلب درباره دیجیتال مارکتینگ و امور مالی فعالیت می کنند. حالا این سوال پیش می آید که اگر کلاس رایگان یا وبینار برگزار کنیم پس چطور درآمد به دست بیاوریم؟ نکته همیجاست، اگر وبینار شما خوب باشد حتما در انتهای آن افرادی هستند که حاضرند برای آموزش بیشتر به شما هزینه پرداخت کنند یا در کلاس های حضوری شما شرکت نمایند. حتی سخنرانان وبینارها امروزه کتابهایشان را هم به صورت ای بوک می فروشند.
درباره وبینار باید بگویم که مهم نیست در چه زمینه ای وبینار برگزار می کنید اما مهم این است که در کار خود حرفه ای باشید و بتوانید حاضران در کلاس های خود را به خرید خدمات مجاب کنید. این کار از طریق وبینارهای فیس بوک نیز امکان پذیر است که در ایران به خاطر تحریم ها طرفدار زیادی ندارد و ما هم توصیه می کنیم که وب سایت مخصوص خود را داشته باشید.

11- کانال های ویدئویی

یوتیوب یکی از سکوهای پرتاب درآمدی در جهان به شمار می آید. روش درآمد از یوتیوب این است اگر ویدئویی که در این وب سایت ها آپلود می کنید پربیننده شود، به ازای هر بار دیده شدن مبلغی پول به حساب شما واریز خواهد شد. آنتونیو سنتنو از کانال یوتیوب خود یک میلیون دلار درآمد داشته است.
حالا سوال این است که آیا می توانید از این طریق درآمد کسب کنید؟ آیا ویدئوهایی که می سازید پربیننده هستند؟

12-انجمن آنلاین بسازید

همیشه و در هر نوع وب سایتی می توانید یک انجمن داشته باشید، ایجاد یک انجمن می تواند کمک زیادی به کسب درآمد شما کند. در واقع استراتژی های درآمدی بر اساس نوع هر کسب و کاری متفاوت است برای مثال شاید برای کار شما یک انجمن در یک وبلاگ نیز خوب باشد اما برای کار دیگری حتما لازم باشد که صاحب انجمن آنلاین در وب سایت تخصصی باشید. در انجمن ها یا تالارهای گفتگو می توانید به خوبی مشتری ها را به صورت مستقیم ببینید و کالا یا خدمات خود را به آنها معرفی کنید. اگر انجمن شما مشهور شود به مرور احتمال این که بتوانید برای ورود به انجمن هم پول بگیرید وجود دارد.
بی تردید از تمامی روش هایی که اشاره کردم، می توانید به صورت اینترنتی پول در بیاورید اما همیشه اولین قدم داشتن وب سایت است.

 

منبع : www.parsiangroup.com

  • مونا شریفی
  • ۰
  • ۰

در کسب و کارهای کوچک، معمولا روال بر این قرار است که سایت های ساخته شده و طراحی شده جوابگوی نیازهای بازدید کننده ها و صاحب کار می باشد. در یک کارخانه تولیدی، محصولات می توانند بسیار گوناگون و متنوع باشند، خدمات فراتر از مشاغل کوچک هستند و نوع آنها بیشتر است و نیز پرسنل کاری کارخانه هرکدام انتظارات مختلفی از سایت خواهند داشت.

چنین شرایطی در سایت های دیگر کمتر به چشم می خورد. در ادامه این مطلب به بررسی ساختار یک سایت کارخانه، و نیز امکاناتی که چنین سایت هایی قادر به ارائه آن هستند، خواهیم پرداخت.

مطالب پیشنهادی :

آموزش سئو سایت و بهینه سازی سایت

طراحی سایت

 

ساختار یک سایت طراحی شده برای یک کارخانه

یک سایت کارخانه، عموما از بخش های زیر تشکیل خواهد شد:

  •  بخش مدیریت وب سایت با امکان ویرایش و ایجاد صفحات مورد نیاز برای سایت، آپلود عکس، فیلم و فایل، تغییر شماره تلفن های شرکت، شعار شرکت و در مجموع، کلیه بخش های مورد نیاز برای ویرایش سایت، در این بخش قابل دسترسی می باشد.
  •  بخش محصولات و خدمات کارخانه: در این بخش، محصولات و خدمات کارخانه، محصولات تولیدی خود را بصورت دسته بندی شده به نمایش خواهد گذاشت. کاربران قادر خواهند بود عکس محصولات، و دیگر خصیصه های مرتبط با محصول را در سایت مشاهده نمایند. بعنوان مثال، یک سایت کارخانه، می تواند محصولاتی در دسته بندی های بستنی، شیر، پنیر و غیره داشته باشد و در هر دسته بندی محصولات مرتبط با آن قرار داشته باشد.
  •  معرفی شرکت و کارخانه
  •  صفحات تماس با کارخانه به همراه امکان ثبت شکایت، پیگیری شکایات، ارسال نظر در مورد محصولات و موارد دیگر.
  •  دانلود کاتالوگ شرکت، و دیگر مستندات و مدارک مورد نیاز برای استعلام یا شرکت در مناقصات اداری و دولتی
  •  بخش گالری تصاویر: این بخش می تواند تصاویر کارخانه و یا محصولات و یا تلفیقی از هر دو مورد باشد.
  •  بخش آرشیو فیلم: این بخش می تواند ویدئوهای مرتبط با محصولات کارخانه و یا محصولات و یا تلفیقی از هر دو مورد باشد.
  •  بخش معرفی ساختار شرکت شامل معرفی اعضای هیات مدیره و سهام داران و مدیران ارشد و کارمندان باشد.
  •  بخش اخبار مرتبط با کارخانه

چه فرقی میان یک سایت کارخانه با دیگر وب سایت ها وجود دارد؟

بعنوان یک قاعده کلی، از دید یک طراح و برنامه نویس وب، فرق زیادی میان انواع مختلف وب سایت ها وجود ندارد. چیزی که یک سایت ها را برای یک برنامه نویس و طراح وب سایت از یکدیگر متمایز می کند، نوع کاربرد وب سایت نمی باشد، بلکه امکانات و ابزار آلات مورد نیاز برای پیاده سازی است که فرق اصلی را مشخص می کند. در طراحی سایت کارخانه، این موضوع صحت دارد که یک این قبیل از سایت ها، ممکن است امکانات بیشتری را در مقایسه با دیگر وب سایت ها داشته باشند ولی به یاد داشته باشید که ملاک برای تفاوت در سایت ها از دید یک طراح و برنامه نویس، تنها در امکانات یک وب سایت است نه کاربرد آن.

 

منبع : www.noyasystem.com

  • مونا شریفی
  • ۰
  • ۰

SEO و بهینه سازی سایت عملیاتی است که می تواند برای بهبود دید یک وب سایت یا فقط یک صفحه ی وب در صفحه نتایج موتور های جستجو  انجام دهد، که می‌تواند طبیعی و یا حتی الگوریتمی باشد. این روش از مفید ترین روش‌های بازاریابی موتور جستجو است. به طورکلی در طراحی سایت ،وب سایت هایی که دارای بیشترین تکرار در صفحه ی نتایج موتور های جستجو  باشند، بازدیدکننده ی بیشتری به دست می‌آورند. که ما از طریق بهینه سازی شما را به این هدف می رسانیم. برای وب مسترهای فارسی زبان یکی از عوامل مهم به دست آوردن کاربران جدید از موتور های جستجو  و به خصوص گوگل می باشد چون بیشتر استفاده کاربران ایرانی از گوگل می باشد.

انواع سئو

در طراحی سایت حرفه ای و بین طراحان سایت حرفه ای و زبده استاندارد سئو به دو دسته تقسیم می شود:
به استاندارد سازی محتوای سایت گفته می شود، هر محتوایی از جمله متون سایت، عکس ها: On Page SEO و لینک های درون متن باعث افزایش ترافیک ورودی سایت شده و بهبود بهینه سازی سایت وبر یک نکته تاکید دارد: دریافت لینک از سایت : Off Page SEO های دیگر!

 

مطالب پیشنهادی :

طراحی سایت

طراحی سایت خبری

تاریخچه ی سئو

علم سئو در اواسط دهه 1990 توسط وب مسترها و مدیران سایتهای بزرگ پس از طراحی سایت شروع شد. در ابتدا همه وب مسترها می بایستی تمام صفحات خود را ثبت می کردند تا صفحات آنها در نتایج جستجو به نمایش گذاشته می شد. اما امروزه با رشد الگوریتم های بهینه سازی سایت بهینه سازی سایت اینترنت ،طراحی وب سایت و طراحی پرتال بسیار حرفه ای تر شده است.

چه کسانی به SEO نیاز دارند؟

هر سایتی که به دنبال تجارت پویایی است، باید وب خود را برای موتور های جستجوبهینه سازی کند. هدف یک وب سایت جلب بیشتر کاربران اینترنتی می باشد، و مطالعات نشان داده است که بسیاری از کابران اینترنتی، وب سایت ها از طریق موتور های جستجو ی پیدا کرده اند. اگر شرکت شما نظر به طراحی و بهینه سازی یک وب سایت جدید یا طراحی پرتال و یا به روز کردن وب سایت قدیمی خود را دارد باید برای پیشرفت باید SEO را در الویت قرار داد. به یاد داشته باشید که SEO شما را در بازار معرفی می کند.
روش‌های معمول بهینه سازی سایت


1-شاخص گذاری کردن
موتور های جستجوی پیشتاز همچون Yahoo! ،Google ،Bing، MSNو…از خزنده ها جهت یافتن صفحات برای نتایج بهینه سازی سایت جستجوی الگوریتمی استفاده می کنند.صفحاتی که از داخل باقی صفحات ایندکس شده توسط موتور های جستجو  Link شده اند نیاز به ارسال به موتور جستجو نداشته و بصورت خودکار پیدا می شوند.بعضی از موتور های جستجو ازجمله !Yahoo سرویس پولی ارسال را پیاده می کنند که استفاده از خزنده ها را هم بصورت مجموعه ای از قیمت ها و نیز بصورت سیستم بها به ازاء هر Click، اجرا می کند.این برنامه ها معمولا قرارگیری در بانک اطلاعاتی موتور جستجو را ضمانت کرده و در قبال رتبه ای مشخص برای صفحه در لیست نتایج جستجو ضمانتی نمی کنند.دو فهرست اصلی اینترنتی یعنی Yahoo Directory و Open Directory Project، هردو نیاز به ارسال دستی و بررسی انسانی دارند. اما برخی شیوه های بهینه سازی سایت موتورهاى جستجوگر خریدنى نیستند و شما نمى توانید براى سایت خود رتبه اى بخرید، اینجا رتبه ها را باید به چنگ آورید و به طور مداوم براى حفظ آنها باید تلاش کنید.Google ابزاری به نام Google Webmaster Tools ارائه می دهد که در آن می توان نقشه سایت را توسط خوراک XML ایجاد کرده و بصورت رایگان ارسال نمود تا از یافته شدن تمام صفحات حتی صفحاتی که بصورت خودکار از طریق دنبال کردن Link ها پیدا نمی شوند، اطمینان حاصل نمود. خزنده های موتور های جستجو می توانند به عوامل مختلفی در هنگام خزیدن در یک سایت توجه کنند.تمامی صفحات ایندکس نمی شوند.همچنین فاصله یک صفحه از ریشه سایت می تواند عاملی در پیدا شدن یا عدم آن توسط خزنده های موتور های جستجو  باشد. امروزه بسیاری از شرکتهای مطرح در دنیا به بررسی و اجرای خدمات بهینه سازی سایت و سئو برای شرکتهای مختلف مشغول هستند.
2- صفحه فرود یا landing page
یکی از فاکتورهای مهم در خصوص سئو و بهینه سازی مشخص کردن صفحات فرود یا landing page است.
3-انتخاب کلید واژه های مناسب
انتخاب کلید واژه های مناسب یکی از فاکتورهای مهم در این در بهینه سازی سایت است که بایستی توسط دارندگان وب سایت و برنامه نویسان در نظر گرفته شود.
4- جلوگیری از اجرای خزنده ها در صفحات
وبمسترها برای جلوگیری از نتایج ناخواسته در شاخص های جستجو می توانند عنکبوتهایی توسط فایل استاندارد robots.txt که در فهرست ریشه دامنه ذخیره می شود، بسازند که فایلها و فهرست های خاصی را مورد خزیدن (Crawl )قرار ندهد.

 

منبع : www.npco.net

 

  • مونا شریفی